Barefoot Sevilla, ervaringen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelblood

Barefoot Sevilla, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 11:46

Het zadel is nu alweer een tijdje op de markt en ik ben er nog steeds helemaal weg van! Toch wil ik hem niet zomaar aanschaffen.

Zijn er mensen die dit zadel hebben? Wat is julli ervaring hiermee?

bedankt alvast :)!

Woody2015

Re: Barefoot Sevilla, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:49

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken er is namelijk ooit een testtopic geweest ik meen van bokker julliette.
Zij had hem als testzadel aangevraagd en een topic bijgehouden ;)

Zover ik weet zijn de evaringen niet zo positief, het zadel schijnt oa erg stug te zijn en daardoor niet geschikt voor alle ruggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:04

De Sevilla is een heel mooi zadel , maar geen "echte" Barefoot. Het is er 1 van de Look-Like-serie. Opgebouwd zoals een normaal zadel dus. En daardoor ook een stuk stugger dan een normale Barefoot.

Ik heb er op dit moment toevallig 1 in de aanbieding , een maat 1.

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 19:58

ja ik had de aanbieding gezien! Daardoor ging ik toch weer overwegen om hem misschien aan te schaffen ;).

ik zal het toppic even opzoeken

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 17:18

heb het toppic opgezocht en gelezen. Toch ben ik benieuwd naar recentere ervaringen.... is er niemand die nu dit zadel heeft en zijn/haar ervaringen wil delen?

of het zadel heeft gehad en het om wat voor reden dan ook heeft weg gedaan?

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:05

het zijn idd mooie zadels maar met een groot nadeel: ik vind het persoonlijk wel een enorm huis: het is flink zwaar en je legt toch wel even een heel ding op je paard.. dan ben ik zelf meer van de london en atlanta (ik weet compleet verschillend haha maar ter voorbeeld ;))

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:21

Ik heb zelf geen ervaring met dit zadel maar ik heb wel ervaring met doma vaquera zadels MET boom. Het zijn enorme en zware zadels, denk niet dat dat nu anders is. Ook zijn degene met boom alles behalve comfortabel, in stap en galop zijn ze prima maar een doma vaquera zadel is er gewoon niet voor gemaakt om te draven. Dus als je er een wil aanschaffen, neem dan eerst een test zadel want je legt een flink ding op je paard waar jullie alle twee waarschijnlijk erg aan moeten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:25

ik vond de echte doma vaquera zalig rijden,ook in draf. Maar in galop nog beter.
Over de sevilla hoor ik weinig goeds...

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 16:50

daarom ook dit toppic ;). Ik wil niet "zomaar" een zadel aanschaffen. Vandaar ook mijn vraag naar meningen van andere mensen.

welke meningen hoor jij dan Darkchrystal?

tot nu toe bedankt voor de reacties!