zwarte, engels uitziende sidepull

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

zwarte, engels uitziende sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 11:44

Hallo allemaal!

Graag wil ik weten of er zwarte sidepulls bestaan die er engels uitzien. Ik wil niet te erg opvallen met het hoofdstel (ik heb geen zin in commentaar, vooral op wedstrijden niet) en daarom wil ik een zwarte die er 'normaal' uitziet. Het liefst met een gevlochten neusriem. Als ik het goed begrepen heb werkt de gevlochten neusriem iets sterker in. Ik heb een trekpaard van vier en weet niet in hoeverre hij zal reageren op de sidepull en als hij gewoon netjes alles doet doe ik er een bontje omheen waardoor het vanzelf minder sterk zal inwerken. Ik heb al verschillende topics gelezen en heb begrepen dat ik gewoon van een bithoofdstel kan overstappen op een sidepull.... Ik vraag me alleen af of het paard ook zal stoppen doordat je aan de teugels trekt of dat je echt alles op je zit doet (uiteindelijk zullen ze met bit ook niet altijd stoppen).

Ik hoop dat jullie tips hebben, alvast bedankt!

Justy

Re: zwarte, engels uitziende sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:38

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:41

Laatst bijgewerkt door siskeh op 23-06-10 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:42

Gewoon een hoofdstel met aansnoerneusriem en dan de teugels aan de neusriem bevestigen :) Zelf heb ik een aansnoerneusriem gebruikt om een bloem-hackamore aan te bevestigen. Bij deze is de rest halster, maar je kan natuurlijk ook gewoon een hoofdstel hier aan bevestigen: http://i33.photobucket.com/albums/d97/g ... hack01.jpg

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 12:56

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 12:59

Er staan alleen geen verschillende maten bij... Ik heb een noordzweedstrekpaard en zijn hoofd is nogal breed dus dan ben ik bang dat hij te dicht langs de ogen komt te liggen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:09

Ik verplaats dit topic van NA naar HAR.