Sidepull gemaakt, goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Sidepull gemaakt, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:53

Ik heb vanmiddag mijn oude hoofdstel vermaakt naar een sidepull. Het beviel me zo goed dat ik er vaker mee wil gaan rijden. Ik zou graag weten of hij geschikt is om vaker te gebruiken. Het betreft een hunterhoofdstel met een vrij brede neusriem van leer zonder iets eraan. Hij heeft blinde sluitingen.

Afbeelding
Frontriem is lekker penny :+

Zo ziet hij er dus uit. Ik heb in feite de bakstukken aan de neusriem gemaakt en daar de teugels aan. Van mij zou de neusriem iets lager mogen, maar dit is het langste gaatje, kan dacht ik ook geen kwaad?

Ik vind hem redelijk prima, wat denken jullie?

Anoniem

Re: Sidepull gemaakt, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:54

lager zou ik de neusriem zowiezo niet doen! met een sidepull krijgt het paard veel druk op de neus.

misschien kan je nog een zacht bontje of iets onder de neusriem doen

en voor zover ik verder kan zien, ziet het er prima uit

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:56

Anoniem schreef:
lager zou ik de neusriem zowiezo niet doen! met een sidepull krijgt het paard veel druk op de neus.

misschien kan je nog een zacht bontje of iets onder de neusriem doen

en voor zover ik verder kan zien, ziet het er prima uit

Ik ben bang dat ik met een bontje helemaal niet meer doorkom, ze is nu niet echt zwaar op de hand maar heeft wel duidelijke hulpen nodig. Het is een echte Haflinger en kan ook goed vastzetten..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:29

De neusriem moet juist omhoog.. :j
Ik zou m nog zeker een centimer hoger leggen.

Verder ziet ie er goed uit!
Als ze het er goed op deed kan je m imo zeker vaker gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:32

Lijkt mij prima zo.
Je kunt zelf voelen of de neusriem goed ligt, kijk en lees hier maar even: http://www.bitloospaardrijden.info/ligging.htm
galley schreef:
Ik ben bang dat ik met een bontje helemaal niet meer doorkom, ze is nu niet echt zwaar op de hand maar heeft wel duidelijke hulpen nodig. Het is een echte Haflinger en kan ook goed vastzetten..

Geen kans toe geven, en niet gaan 'tegenhangen' met je handen. Laat maar los, en laat je paard z'n eigen balans vinden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:32

De neusriem hoort ongeveer 2 vingers onder het jukbeen, maar ik vind hem op de foto prima liggen hoor.
Gewoon goed kijken of het niet op het zwevende neusbot komt te liggen dan is er verder niet zo veel aan de hand imo.

Als je bakstukken verder niet in de weg zitten o.i.d en de teugels degelijk bevestigd zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen.
Het ziet er netjes uit hoor.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:33

zodiacje schreef:
De neusriem moet juist omhoog.. :j
Ik zou m nog zeker een centimer hoger leggen.

Verder ziet ie er goed uit!
Als ze het er goed op deed kan je m imo zeker vaker gebruiken!

Ik dacht juist dat hij lager moest, omdat de meesten een bitloos hoofdstel maken van een lage neusriem:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:38

galley schreef:
Ik dacht juist dat hij lager moest, omdat de meesten een bitloos hoofdstel maken van een lage neusriem:P

In dat geval moet die lage neusriem ook hoger bevestigd worden dan bij een hoofdstel met bit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:39

Nog maar een keer dan:
JoviBan schreef:
Je kunt zelf voelen of de neusriem goed ligt, kijk en lees hier maar even: http://www.bitloospaardrijden.info/ligging.htm

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:52

JoviBan schreef:
Nog maar een keer dan:
JoviBan schreef:

Als ik het zo lees zal hij redelijk goed hebben gelegen, zal ik de volgende keer even controleren. Bedankt voor de reacties.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:16

Ik verplaats dit topic van NA naar HAR.