Rambo sweetitch hoody geschikt voor speknekken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Rambo sweetitch hoody geschikt voor speknekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:49

Is de de sweetitch hoody van rambo geschikt voor brede paarden met een echte speknek?

Ik vind maar geen deken dat mijn aard een beetje deftig past. Ze knellen allemaal op haar schoft/schouders/nek. Zelfs te grote maten (en dan inkorten) is geen doen.
Ik wil gewoon een deken wat fijn en voldoende ruimte rond haar speknek laat en daarbij dan ook nog eens de zomereczeem onder controle houdt.
Heb nu een première eczeemdeken maar dat zit dus zo vast rond haar nek ... Aanvankelijk wou ik geen deken met borstsluiting omdat dat bij mijn paard ook nogal eens kan gaan schuren maar misschien dat dat V-systeem van rambo anders is?

Iemand tips of ervaringen? :?

Kaspar

Re: Rambo sweetitch hoody geschikt voor speknekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:38

Ik vind de sweet itch te krap voor op een speknek.

Bij http://www.pegasus-ruitersport.nl/ verkopen ze exceemdekens speciaal voor friezen. Deze zijn wat berder op de hals, nek en borst. Wellicht dat dit wat voor je is?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:35

Mijn fjord heeft echt een speknek maar zij past de RSIH. De laatste 2 sluitingen maak ik niet dicht. De ene laatste zou wel(net) dicht kunnen, maar doordat ze zo´n korte nek heeft is de deken te lang.

Ik weet niet hoe dikke nek jou paard heeft?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 18:50

Mijn paard heeft echt een serieuze speknek!! :P

De friezen eczeemdeken is misschien wel een optie, alleen dat is dan weer in het bruin ... Ik heb toch liever witte (of toch licht gekleurde) dekens voor in de zomer. Ze heeft het al zo snel te warm.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:42

Ik heb de RSIH voor mijn Fries met boegalscontainerschip, en de hals is ruim genoeg voor haar. Overigens ligt haar Amigo regendeken hetzelfde, en daar heeft ze tot nog toe geen schuurplekken van gehad, dus ik hoooop met grote hoop.. Al moet ik zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb zelf, ik had achteraf gezien twee maten moeten laten komen ter vergelijking. Op de boeg zou hij íetjes breder mogen, maar ik sprak iemand die een Friezel heeft die net zo'n bouw heeft, en al jaaaaren op zoek is naar een passende deken. Zij heeft letterlijk alle merken al gehad (ook die speciaal voor Friezels) en er past er geen één perfect. Of ze zijn te groot, of te kort, of te smal op de boeg, of ze lubberen, of ze zijn te warm.. afijn, ga maar door.

Wat zij doet, is de maten opmeten van haar paard (hals, boeg etc) en van daaruit gaan zoeken. Ik zal wel eens vragen welk merk en maat ze nu op heeft liggen, misschien heeft jou spekfjordje er ook iets aan. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:57

Hier ook een fjord met dikke speknek en brede borstkast en past net aan. Enigste nadeel is dat de hals voor fjorden vaak te lang zijn, maar dit is op te lossen door een beetje in te nemen.
De nek 11 juni 2010:
Afbeelding

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:06

Dat is toevallig! Ik heb er gisteren 1 gekocht voor m'n Quarter (met speknek) als vliegendeken.
En daarover op Bokt gesproken. Zie het topic:
[WN-TR] Welke vliegendeken?
Prachtige deken, maar de nek zat toch wat krap. En daar is-ie echt te duur voor.
Dus ik ga nu de Rambo Protector proberen
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 24-06-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:09

hier een haflinger die hem ook past, maar heeft niet zo'n nek als de fjord hierboven :+

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:21

Hmmm, mijn paardje moet zeker niet onderdoen voor de nek van de fjord hierboven ...
Maar bij jouw paardje lukt het dus wel Marcella?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:22

@ rumpleteaser : wat is dan het verschil tussen de rambo protector en de rambo sweet itch. Is de protector ruimer gemaakt misschien? Is de protector ook geschikt voor zomereczemers??

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:25

Je kan het klittenband verlengen, dan kunnen de halzen wel weer dicht, maar niet helemaal aansluitend.
De Protector zou een optie kunnen zijn, het voordeel van die dekens is dat de stof zich vormd naar je paard/pony en dat je er een andere losse hals bij kunt kopen, b.v. een maat groter.
De SH is speciaal voor ZE, de protector niet.
Tip: als je twijfeld over de juiste maat, met je dier even op:
1= stokmaat
2 = midden voorborst tot en met midden van de billen.
3 = voorkant schoft en eindig op bilhoogte (is ca 10 cm verder dan de staartinplant).
Deze 3 maten samen geven een beeld voor je dekenmaat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:30

Mandyke schreef:
Hmmm, mijn paardje moet zeker niet onderdoen voor de nek van de fjord hierboven ...
Maar bij jouw paardje lukt het dus wel Marcella?

Ja net aan. Heb wel een 6,3 voor mijn fjord en die is voor ruglengte precies goed alleen de hals iets korter moeten maken.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:32

@ Mandyke: de Protector is een vliegendeken, geen exceemdeken.

Omdat de pasvorm van de Rambo verder super is, en de stof ook wil ik bij dat merk blijven. Voordeel van de Protector t.o.v. de Hoody is dat de Protector een afneembare hals heeft.