Ik heb voor 1x in de week een dressuurzadel gekocht om op de manege op de pony's te rijden, Alleen de laatste keer dat ik erop reed had hij zo'n aparte 'kraak' als je het kunt noemen bij de boom. Als je er op duwt dan hoor je dit geluid niet. Het is een JC dressuurzadel en ik heb hem zo'n jaar geleden gekocht 2e hands, toen was hij nog prima en had ik er geen last van.
Ik heb er even naar gekeken maar heb niet het idee dat de boom echt gebroken is of iets dergelijks. Aangezien ik het zadel binnenkort wil verkopen wil ik niet dat er iets kapot is. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, of moet ik echt meteen maar naar de zadelmaker?
Heb je misschien ook enig idee wat het me gaat kosten als ik 'm naar de zadelmaker breng? Aangezien het niet echt een héél luxe zadel is en de prijs was ook niet hoog..
Mijn zadel begint te kraken als die gepoetst moet worden!
De zadel rok (dat is dat stukje leer wat over de beugelriem haak valt) gaat langs het zweetblad af en dat maakt een krakend geluid. Als ik het zadel eens goed poets en invet is het helemaal weg.
Mijn zadel is nat geweest van de regen en die kraakt nu ook als een gek ingevet maar blijf raar geluid maken haha ze zeggen dat je er babypoeder tussen moet gooien....
Met heel droog weer kraakt mij zadel ook. Het komt en gaat. Misschien gaat het bij jou ook wel weer weg
sharonaollie
Geplaatst: 22-06-10 14:11
Ik heb het ook gehad met mij jc dressuurzadel. Als het echt bij de boom kraakt is het waarschijnlijk gebroken... En zou ik er niet meer mee gaan rijden.. Dat was met de mijne ook. Je kan proberen om hem de buigen bij de boom. Buigt die mee dan zit er een scheur of hij is gebroken.. Voor dat je hem verkoopt zou ik even een zadelmaker laten kijken.