Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, je kunt je zelfs afvragen in hoeverre de naam de herkomst garandeerd 
DubbelDun schreef:Als je niets over het merk kunt vinden zal het ook wel niet heel bekend zijn, je kunt je zelfs afvragen in hoeverre de naam de herkomst garandeerd
Maar ondanks dat hoeft het geen slecht zadel te zijn, al zijn er wel een aantal punten om dan op te letten:
1. Is het zadel geolied of geverfd
2. Is de boom van hout omwonden met een kunstlaag c.q een volle kunststof boom of 2 holle schalen op elkaar gelijmd
3. Is de boom zichtbaar als je het zadel op zijn kop legt en zo ja staat er een merknaam in of is alles dicht gemaakt c.q. merkloos
4. Is de binnenkant van de beugels van leer of van suede
Kom je bij meerdere punten op het laatste uit dan heb je een goedkoop zadel en is het die prijs zeker niet waard.
Verder vind ik de pommel nogal breed uitgevallen, maar dat is iets persoonlijks.
Overigens is het qua westernwedstrijden ook niet showlegal vanwege het ontbreken van de knop.
Gleyla schreef:Mijn zus heeft zo'n zadel !!!
Is een soort van oldtimer met hard seat ! Echt oerdegelijk zadel!
Als je wil kan ik zelfs een foto maken...
Mabotje schreef:Beugels kun je altijd vervangen door andere. Ik zou het in ieder geval eerst passen alvorens het te kopen en er iemand bij halen die er verstand van heeft. Een slecht passend zadel is funest voor een paard.
Maar ik weet niet of ik het mee mag nemen en evt terugbrengen als het niet past, ben ik nu aan het vragen. Het komt bij Horseman Outfitter vandaan blijkbaar, die stond wel goed bekend.