Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:Waarschijnlijk heb je toch een andere manier van rijden dan de vorige eigenares en is het paard wat in de war.
Misschien kan je haar eens vragen langs te komen zodat ze je een keer kan helpen met rijden?
Laat haar dan ook eens op het paard...doet hij het bij haar nu niet, dan ligt het voor 99% aan jou rijstijl.
Ineke2 schreef:Met wat voor bit werd je paard eerst gereden dan?
MariekedH schreef:Ik heb sinds kort een eigen paard. Toen ik haar ging bezichtigen en meerdere keren heb gereden liep ze keurig ontspannen en aan de teugel. Ik heb haar nu 2x gereden en ze is continu met haar hoofd in de lucht aan het zwaaien.... Zou dit komen omdat ze het allemaal nog erg spannend en nieuw vind en aan mij, het nieuwe tuig en de omgeving moet wennen of zou het iets te maken met het bit wat ik gebruik ? Ik heb een Aurigan Sprenger dubbel gebroken watertrens aangeschaft (ergonomisch gevormd). Het is een duur bit, ik hoop eigenlijk wel dat het goed uitpakt.... Heb inmiddels de verkoopster gemaild om te vragen met welk bit zij haar reed....Nog tips ?
Ineke2 schreef:Dat vind ik een beetje gek. Heb je dat paard niet zelf opgezadeld en het hoofdstel in gedaan?
Daarmee kun je toch al zien wat voor bit er in gaat en als je dat niet weet, dan vraag je dat toch
amillia schreef:Niet altijd, ik keek er ook raar van op toen het paard wat we uiteindelijk gekocht hebben al opgezadeld klaar stond(hebben we nog flink wat problemen mee gehad)
Mootje schreef:amillia schreef:Niet altijd, ik keek er ook raar van op toen het paard wat we uiteindelijk gekocht hebben al opgezadeld klaar stond(hebben we nog flink wat problemen mee gehad)
Ik zou linea recta omkeren als bij een bezichtiging een paard al klaar staat.
TS, Goed dat je verkoopster gemaild hebt. Ik zou even deze email afwachten!
. Zeker na dit zal ik deze fout nooit maken als ik voor mezelf alleen een paard ga kopen later, in het begin trapte ze naar alles en iedereen die aan d'r lijf kwam. 
MariekedH schreef:Ik had pas geleden een nieuwe Sommer gekocht voor het paard wat ik tot nu toe heb gereden (op maat). Dit paard heeft ongeveer dezelfde bouw, maar ik heb mijn zadelman al gebeld of hij komende week even langs wil komen om e.e.a. goed te bekijken of het voor dit paard ook wel geschikt is...
Het is overigens wel een zadel wat op maat versteld kan worden.