Het bit lijkt op een correctiebit van KK, maar de tongboog is dus wel even anders. En het bit is een stuk goedkoper. Je zou zeggen dat je hier dus gewoon mee mag starten, want het is een ongebroken watertrens. Op de bijlage van de regelementen staat de ongebroken trens afgebeld, en het correctiebit (daar scholingsbit genoemd). Dit zou je denk ik wel een correctiebit kunnen noemen. Maar weet iemand hoe dit zit? Degene die met dit bit reed rijdt geen wedstrijden, en was hier bij toeval tegenaan gelopen. Bij de meeste bitten weet ik zo of het mag of niet, maar bij deze heb ik dus m'n twijfels.
Ga je even zoeken, dan vind je het volgende over het bit geschreven:
Dieses RC Stangengebiss findet seinen perfekten Einsatz bei Pferden, die schlechte Erfahrung mit gebrochenen Gebissen gemacht haben. Bedingt durch seine Geometrie passt es sich der Zunge an und schenkt dieser mehr Freiheit. Bei Pferden mit Zungenproblemen ist dieses Gebiss zu empfehlen. Kein Anfängergebiss! Laut LPO ist es nur für den Springsport der Kategorie A erlaubt.
DAn zou je zeggen dat het toch scherper is dan je zou vermoeden. Het bit ziet er op zich heel vriendelijk uit. Maar een correctiebit is ook behoorlijk scherp.