Leren singels???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_ABC

Leren singels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 18:55

Hallo,

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn van lerensingels. ik heb zelf een neopreen singel die is erg fijn maar gaat snel kapot. Maar andere zeggen dat een leren singel hard word? wat zijn jullie ervaringen???

groetjes :D

magda_90

Re: Leren singels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:57

Ik wil niets anders meer. Maar net als bij ieder ander leren product, dien je de singels goed schoon te houden en te onderhouden. Ze geven dus wel wat meer werk dan een normaal een, maar het verdient zich terug. :j

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:58

Ik heb eerst altijd een neopreen singel gehad.
Heb nu een leren en vind deze eigenlijk fijner.
De singel is nog steeds soepel terwijl hij niet zo vaak wordt schoongemaakt ed.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:59

het lijkt me ook veel hygienischer. minder zweet enzo.
ik wil ook graag een lere, maar wel een goede.
dus spaar nog even.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:04

Ik heb nu al bijna 2 jaar een leren singel en die bevalt prima. Aan een kant elastiek, wat vooral door paard zeer gewaardeerd wordt. Regelmatig even schoonmaken en invetten en dan blijft tie soepel. Het was een redelijk dure singel, maar hij blijft mooi. Ergonomisch gevormd, dus bij de ellebogen smaller en onder de buik weer breder. Mooi zacht en dik leer. Laatst was het stiksel van 1 kant van de gespen losgegaan, dus die laten repareren bij de winkel. Dat duurde een paar dagen dus voor nood een goedkope neopreen gekocht. Vond paard helemaal niet zo fijn; het zweette veel meer als met de leren en ze miste vooral het elastiek bij het aansingelen. Dat uitte ze door bij het aansingelen even met haar achterbeen te stampen (doet ze ook bij de longeersingel, bij de leren singel NIET). ze zijn wel duurder als een neopreen, maar ik vind een stuk fijner ook!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:06

Ik heb er een van Vantiaggo gehad, wat goedkoper (€80,- ongeveer) dan een Kieffer oid maar zeker een goede kwaliteit. :j Momenteel gebruik ik een leren dressuursingel, maar ik weet zo niet welk merk dat is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:09

Heb ooit een half Engels volbloed gereden met een hele fijne huid en die kreeg juist drukkingen van een leren singel. Dat was met neopreen over.

neopreen is er trouwens in 2 soorten, de rubber overtrokken soort en de open 'stoffen' soort. De laatste neemt het zweet op, maar is weer iets lastiger schoon te krijgen. Alhoewel je ze gemakkelijk na het rijden in een emmertje water kan doen. Dat zou ik met leer echt niet doen!
ik heb beide types jaren lang gebruikt en er is nog nooit 1 bij mij stukgegaan, dus ik vraag me af hoe je dat doet...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:19

Ik heb een super fijne lederen singel van Kieffer voor mijn paard met zeer gevoelige huid en dat gaat prima, ben echt tevreden over de kwaliteit van de lederen singels van Kieffer.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:20

ik heb een neopreen singel, vindt het een fijne singel :)

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:11

Ik heb vaak leren singels gebruikt en vind ze prima :+

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 08:03

Okee,

Bedankt allemaal voor de ervaringen ik denk dat ik ook maar een leren singel met elastiek ga aanschaffen!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:23

Ik heb de mijne al jaren, niets anders meer.
Voorheen had ik een wintec singel ook super fijn in gebruik en om schoon te maken, daarna heb ik een leren op maat laten maken met aan 1 kant elastiek :j aangezien die van mij ook echt een extreme zweter is, is er na jaren toch een scheur in het leer gekomen, naar de zadelmaker geweest en de binnenkant is helemaal vervangen dus staat weer garant voor jarenlang plezier :D

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:02

ik heb verschillende singels lederen singels worden inderdaad wel stijf maar dat ligt eraan hoevaak je ze gebruikt

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:41

Ik heb een paar leren singels gehad, maar allemaal weer verkocht, omdat mijn paarden er wondjes van kregen. Nu hebben ze er allebei een van neopreen en ze hebben nooit meer singelwondjes gehad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:14

Hier een superdure nette leren singel met elastiek aan BEIDE kanten (anders trek je de boel scheef) en gelvulling en anatomisch gevormd :+

Reed er merrie altijd mee open, uiteindelijk de goedkope neopreen maar weer uit de kast gehaald, het hoeft niet altijd goed te zijn!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:37

Sinds een jaar ongeveer heb ik voor mijn rosje ook een leren singel. Dat bevalt heel goed, de neopreen singel die ik daarvoor had voelde na 1 keer rijden al zweterig aan en ik vond het een pokkeklus om dat ding iedere week schoon te maken. Duurde ook lang voordat hij droog was, soms wel een dag. De leren singel maak ik heel makkelijk schoon, en hij voelt heel zacht en soepel aan. Mijn paard heeft nooit last van de singel gehad maar het is (fysiek) geen gevoelig type.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:47

Poeh ik heb even geinvesteerd in een leren singel. Mijn pony is ook beetje panisch als het om singels gaat maar deze is zoooo heerlijk zacht! Ik heb hem bij trekkingsaddles vandaan. Hij is anatomisch gevormd en er zit geloof ik een soort gel in. Het is even een investering maar dan heb je ook wat!! Ze zijn btw ook makkelijk schoon te maken!

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:55

Mij bevalt een leren singel met aan beide zijden elastiek heel goed en bij meerdere paarden, ook met een gevoelig velletje.
Ik doe er wel altijd een bontje omheen dat ik wekelijks, en indien nodig, vaker was.
Dit heeft als voordeel dat de singel schoon blijft en dus niet zoveel verzorging nodig heeft. Ik wil niet anders dan leer en gebruik het echt al jaren.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 01:58

Wij werken voornamelijk met leren singels en dat zonder elastiek.

Leer vraagt om wat onderhoud maar is wel een natuurlijk materiaal, elastiek zien wij geen voordeel in.

Kortom, wij gaan voor degelijk maar simpel, onze paarden doen het er goed mee.