Ik ben op zoek naar een seatsaver, het liefst een gelpad of evt. een bontje op een 17,5 inch zadel. Wie heeft er voor mij merken en types met kwalitatief goede exemplaren, tegen een betaalbare prijs?
EJ en Divoza hebben een slecht bontje voor 12 euro, betere bontjes zitten snel rond de 90 euro. Gelpads zijn zeer sumier te vinden.
Wat raden jullie me aan en wat zijn jullie ervaringen?
De kwaliteit van Mattes is supergoed, ik zou voorkeur hebben voor een zwarte in maat L, echter vind ik toch de prijs nog aan de hoge kant. Denk er nog even over na!
foxy80
Geplaatst: 20-06-10 09:52
Kwaliteit heeft inderdaad een prijs, maar ik kan je verzekeren dat deze prijs quasi niet te kloppen is. Verzenden naar NL kost trouwens maar 4,95 euro tenzij je voor 75 euro bestelt, dan is het gratis
Is nu bijna een jaar in gebruik en blijft goed, enkel een beetje plat geworden aan de zijkanten waar de binnenkant van je dijbeen het zadel raakt. Het bontje werd toen 5 dagen per week gebruikt (nogal een hard rotzadel, haha), nu gebruik ik het alleen met buitenritten omdat ik een goed dressuurzadel voor de training heb. Ik heb geen ervaring met andere bontjes in gebruik, heb wel de Mattes bontjes gezien en die zijn wel wat dikker en betere kwaliteit, maar ik vind die van HH ook een prima kwaliteit/prijsverhouding.
Een gelpad seatsaver raad ik je echt af, het gaat onwijs zweten. Gek genoeg zweet zo'n bontje niet, ook niet in de zomer, omdat het luchtdoorlatend is.