(Informatie van HH website)
Limited edition, eenmalige uitgave! Hoofdstel in Bronze line kwaliteit leder. Voorzien van U-frontriem ingelegd met zilverkleurige crystallen. De brede aansnoerneusriem (5 cm breed) en anatomisch gevormd kopstuk zijn beide zachte gevoerd en voorzien van een luxe zilveren/zwarte dubbele bies. RVS gespen aan de bakstukken en teugels. Compleet met webband teugels. Maten Cob en Full. 28002156 Kleur zwart. Levertijd: september 2010

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met dit soort hoofdtel met dus de zilvere rand op de neusriem, of deze goed blijft zitten en niet naar enkele maanden al loslaat.
Of het leer van goede kwaliteit is en de blinde sluitingen degelijk zijn van HH.
Mocht er ook iemand weten hoe deze precies uitvallen.
Ik heb een paard van 1.575 en heb op het moment 2 kieffer hoofdstellen maat full
Eentje daar van past net, gaatjes wel bij moeten maken omdat deze anders te groot was.
Andere past ook maar omdat ik de bakstukken op z'n korst moet zetten zit de frontriem erg hoog tegen zijn oren aangedrukt waardoor ik het gevoel heb dat die er niet fijn op loopt. (dit is een Kieffer silverline)
Daarom zit ik er dus aan te denken om ipv de kieffer silverline deze HH aan te schaffen.
Maar of ik deze dan in cob of full zou moeten nemen