Bestaan er ook zadelbontjes voor ijslanderzadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bestaan er ook zadelbontjes voor ijslanderzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:09

Ik vraag mij af of er iemand is, die met een ijslanderzadel rijd, met daarop een zadel bontje (dus op het zadel niet onder)
Zelf heb ik last van reuma, en ga deze zomer 3 a 4 weken op ijslanders rijden. maar misschien is het fijner voor mijn rug om een zadel bontje te hebben.

Kun je ook een dressuur zadel bontje nemen? en welke maar heb je dan nodig?

sorry als het verkeerd staat

Undomiel

Re: Bestaan er ook zadelbontjes voor ijslanderzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:09

Nou ga ik een domme vraag stellen, maar dat past er toch gewoon op? Als je last van je rug hebt, kan je beter een gel zitting nemen, die kan je ook kopen, want een bontje werkt volgens mij alleen tegen doorrijden :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:51

tuurlijk zijn die bontjes er...dat zijn gewoon dezelfde bontjes als die je op een dressuur, veelzijdig, f springzadel doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:37

Undomiel schreef:
    Nou ga ik een domme vraag stellen, maar dat past er toch gewoon op? Als je last van je rug hebt, kan je beter een gel zitting nemen, die kan je ook kopen, want een bontje werkt volgens mij alleen tegen doorrijden :)

nouja ik wist het niet zeker. omdat die ijslander zadels een langere en smallere vorm hebben en aan de achterkant veel opener zijn, dus het vast maak systeem moet wel kunnen ook. en hoeveel inch moet je dan nemen?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:03

nouja ik rij altijd met een bontje voor een gewoon zadel over een ijslanderzadel, gaat prima!

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:04

ik heb er een Large op liggen.

mysa
    correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:10

Op m'n wintec icelandic passen bijna alle bontjes volgens mij, op Goerz tölt liggen ze niet allemaal even mooi. Weet dus niet welk merk wel en niet, heb er een paar geprobeerd van andere mensen.

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:15

Op m'n benni had ik een gewone M, ging helemaal prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:42

oke bedankt. ik ga het maar gewoon porberen dan :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:55

Alou schreef:
    Undomiel schreef:

nouja ik wist het niet zeker. omdat die ijslander zadels een langere en smallere vorm hebben en aan de achterkant veel opener zijn, dus het vast maak systeem moet wel kunnen ook. en hoeveel inch moet je dan nemen?

Volgens mij hebben bontjes en gel zittingen hetzelfde effect. Ik had namelijk een gelzitting tegen het schuiven en doorrijden in mijn zadel :+ .

Denk dat het voor jou erg belangrijk is dat het zadel JOU ook goed past, waardoor je lichaam ook niet steeds hoeft te corrigeren. Heb het gevoel dat zowel bontjes als gelzittingen de problemen met je rug niet oplossen.

Veel plezier van de zomer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:01

linda_arnold schreef:
    [***] schreef:

Volgens mij hebben bontjes en gel zittingen hetzelfde effect. Ik had namelijk een gelzitting tegen het schuiven en doorrijden in mijn zadel :+ .

Denk dat het voor jou erg belangrijk is dat het zadel JOU ook goed past, waardoor je lichaam ook niet steeds hoeft te corrigeren. Heb het gevoel dat zowel bontjes als gelzittingen de problemen met je rug niet oplossen.

Veel plezier van de zomer

haha ja dat is wel makkelijk. maar ik ga buitenritten begeleiden op een manege. dus ik kan niet altijd een perfect zadel voor mij hebben. :)

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:19

Bij de ijslander van mij vrienden heeft ze een normale gelzitting op haar zadel dus ik snap het probleem niet echt... :+

groetjes, :D