Tacx kalkoenenset (welke kalkoenen voor welke ondergrond??)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Tacx kalkoenenset (welke kalkoenen voor welke ondergrond??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:18

Hallo,

ik ben van plan om de Tacx kalkoenenset aan te schaffen omdat ik hier veel goede verhalen over heb gelezen.
Ik vraag nu wel af: Moet ik die punten nu gebruiken bij natte ondergrond of die ronde bij natte ondergrond?
Er zitten geen vierkante in, dat zijn eigenlijk 'standaartproppen', maar ik denk dat de ronde dan in plaats van de vierkante gebruikt worden?

Liselot

Re: Tacx kalkoenenset (welke kalkoenen voor welke ondergrond??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:28

de puntige gebruik je bij hardere ondergronden. die steken makkelijker harde bodems in.
de grote ronde gebruik je als het nat is

Monza94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:36

kan je de vierkante ook voor een harde ondergrond gebruiken? :o

xxx

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:13

Waarschuwing: De nieuwe Tacx kalkoenenset, zijn van een heel zacht matriaal. Meerdere mensen hun stoten zijn al afgebroken in het ijzer, en krijgen dan ook er niet meer uit.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:18

Zelf heb ik de kalkoenen van Imperial Riding.
Vorig weekend hele middag op gras gereden, niet 1 is los gegaan of afgebroken!
De bodem was droog en een beetje hard. Ik heb 15mm (dus niet een hele grote maat) vierkante kalkoenen gebruikt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:15

poeppie97 schreef:
Waarschuwing: De nieuwe Tacx kalkoenenset, zijn van een heel zacht matriaal. Meerdere mensen hun stoten zijn al afgebroken in het ijzer, en krijgen dan ook er niet meer uit.

Klopt! Vorige week gehad! Ik heb wel gelijk een nieuwe set gekregen maar die ga ik eerst wel testen of ze sterk genoeg zijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:16

poeppie97 schreef:

Klopt,

wij hebben ook al aantal afgebroken kalkoenen gehad..
2 a 3 per pony ongeveer, per keer...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:17

Heb je die er nog uitgekregen?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:19

poeppie97 schreef:

Zijn dit de RVS kalkoenen? Ik heb ook nog veel oude kalkoenen met roest en wilde eigenlijk nieuwe kopen van Tacx.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:20

TeeGee schreef:
Heb je die er nog uitgekregen?

Pap heeft bij 1 hengst met iets ze dr uit gekregen, en de andere pony's de hoefsmid...

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:46

Hmm := apart :=
Ik ben erg blij met mijn Tacx set.
Gebruik elke week de puntige op crosstraining.
Gaan er altijd zo makkelijk in met de sleutel :j
Ben er ook nog nooit 1 verloren terwijl de ene keer dat ik met imperialriding kalkoenen heb gereden ik er meteen 3 bijna kwijt was na een rondje springen.
Moet zeggen dat de ronde grote nog niet gebruikt zijn := vind die zingen zo groot, en grond is nog geen 1 keer zo nat geweest dat ik die erin wilde draaien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:38

Ook ik heb onlangs een nieuwe Tacx set gekocht en al 5 afgebroken stiften gehad. Heb dit nog nooit gehad met wat voor andere stiften dan ook. Ook niet eerder van Tacx. Lijkt mij en productie fout.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:41

ik heb de ronde en de puntige.
de ronde gebruik ik idd net als vierkanten.
meestal voor normale/nattere grond.
de puntige gebruik ik vaak als de grond erg hard en droog is.

verder erg tevreden over en geen klachten van mijn kant, heb ze al jaren :)
die ratelsleutel is ook echt een uitkomst hoor, heerlijk!

wel slecht dat de nieuwere zo slecht materiaal zijn... zal idd een productiefout zijn dan wellicht.. wel netjes als je nieuwe set krijgt maar je zit er tenslotte ook weer niet op te wachten dat ze afgebroken in je ijzers zitten :=

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:45

Hier hetzelfde probleem. Van de 10 heb ik er nog 2, de rest zit afgebroken verdeeld bij 3 verschillende ponies.
Ze zijn wel superfijn met indraaien en geven fijn grip.
De tacx zijn gegoten en de normale schroeven worden gedraaid, dit geeft ook het verschil in hardheid

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:53

In ieder geval koop ik nu niet weer nieuwe Tacx stiften. Bij mij braken ze al gelijk de eerste keer af terwijl mijn oude van 4 jaar nog goed zijn op een wat versleten schroefdraad na.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:21

Ik heb de nieuwe Tacx set gekocht denk 2 maanden geleden. Bij mijn 2e wedstrijd met die stiften brak er al 1 af. Zit er nog steeds in. Heb geen nieuwe set gekregen toen ik terug ging.. Ik had ze er waarschijnlijk te diep ingedraaid volgens hun. Ach ja, maak me er ook niet druk om. Vooral niet toen ik meerdere mensen er over hoorde.
Maar ga weer over op mijn oude stiften. Die al 6 jaar oud zijn, nog van mijn vorige pony. Dan maar meer werk met indraaien. Vond dat Tacx stiftenn ook redelijk snel al roetstig etc. zijn. Terwijl ik ze toch elke keer schoonmaak en alles.
Had er heel veel goede verhalen over gehoord. Denk dan ook eerder dat het productie fout is.

Wel is die sleutel heel handig. Die hou ik erbij! :)

Gebruik de puntige overigens het meeste. Vind die zelf fijner dan de vierkante. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Voor dressuur wil ik nog wel eens vierkante erin draaien. Maar cross en springen altijd puntige.