Bitje te groot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Bitje te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:20

Al een paar keertjes na de foto's van het rijden te hebben bekeken vraag ik me steeds af hoe het komt dat het lijkt alsof het bit door de mond van m'n paard zit?
-
Al heb ik amper druk op de teugels, of als ik haar op een volte zet (natuurlijk ook met been gebruik en niet d.m.v. "rukken" aan de teugels), maar ook als ze soms zelf haar hoofd weg trekt (omdat 3 huizen verderop een hond buiten loopt die ze wil zien :Y) ) etc.

Bijna altijd zodra er maar een lichte druk op de teugels komt, en natuurlijk ook bij meer druk op de teugels, lijkt het of er wel 1,5 / 2cm bij komt (sorry ben geen ster in uitleggen :+ )..

Ik heb gevraagd, en ze hebben opgelet, aan de andere kant gaat het bit niet verder de mond in..

Ik heb nu een 12,5cm bitje voor haar..

Wie weet wat het kan zijn? :) (Gelieve geen reactie's als; Je zit je paard enorm in de mond, want dit is echt niet het geval.. :n )

belle_boef

Re: Bitje te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:21

Heb je een foto van wanneer je niet aan het rijden bent en je het bit net hebt in gedaan en dat ie aan beide kanten gelijk zit

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:23

Nee helaas heb ik daar geen foto van :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:08

Gebeurt hetzelfde ook wanneer iemand anders op het paard rijdt?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 20:13

Er rijd nooit iemand anders op.. :)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:15

Zover ik het zie op je fotos van je profiel zit het goed hoor!
Het bit moet ook aan beiden kanten een beetje uitsteken..
Volgens mij zit het goed! 12,5 cm is ook een hele normale maat..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:26

hoe zit het bit zonder druk op de teugels? ik dacht dat je langs elke kant een vinger tussen bitring en mondhoek moest kunnen houden.

Maar ik ken het probleem 12.5 is een normale/veel voorkomende maat, maar mijn paard kan op een 11.5 lopen, alleen bestaat het bitje waarop zij het beste loopt niet in 11.5, maar alleen inn 12.5 en 13.5. dus het lijkt ook steeds dat ik haar constant in de mond zit te trekken (gebeurt af en toe misschien wel, maar zeker niet constant :+ )