Ik vraag me af wat het voordeel is van een bareback pad boven rijden zonder zadel. Ik heb ontdekt dat ik ontzettend lekker zonder zadel rijden op mijn (rond geribde) Fries. Stalgenoten hebben het over een bareback pad en kunnen zich volgens mij bijna niet voorstellen dat ik zonder zadel lekker zit. Ik dacht dat bareback pad alleen voor je eigen comfort was, en om klappen op te vangen die je maakt als je niet goed kan doorzitten? Wat dus betekent dat het voor mij niet zo heel veel meerwaarde heeft, want ik zit al lekker? Of zie ik nu iets over het hoofd...? Wat is het voordeel van bareback pad boven ''gewoon'' zonder zadel?
ik kan alleen maar bedenken dat je je broek schoonhoudt en het niet zo glijdt als zonder zadel. En met jonge- en/of probleempaarden kunnen ze zo wennen aan een singel en iets op hun rug. Super dat jij zo lekker zit, ik ga glijen
Ik rijd er zelf regelmatig mee, en ik vind het echt super! Een paar jaar geleden kon ik op krimh zonder zadel niet blijven zitten (stappen wel) maar nu ik af en toe met bareback pad rijd, kan ik zelfs galoperen! Het is ook goed voor je houding, je balans. ik heb me trouwens laten vertellen dan het door k weet niet of het zweet of warmte was ofzo, naar de 'vorm' van je paard gaat staan! Maarja, als jij natuurlijk zonder zadel lekker zit kan dan natuurlijk ook! T is trouwens dan ook beetje zonde van je geld want die dingen kosten wat joh!
ehm, ja bij mij helpt het super, ik rij nu ook alleen met neckrope en bareback pad en soms zonder, ik hobbel niet, maar dat ligt natuurlijk ook of je paard hoog opgooit of niet
Nou ja, als jij zonder zadel prima kan rijden, en het zoals je zelf al zegt weinig meerwaarde voor je paard heeft, kan je denk ik net zo goed zonder zadel blijven rijdan; als jij daar goed in bent en je de rug van je paard niet verkeerd belast.
Ik vind het fijner zitten (net wat meer steun ook), je broek blijft schoon en ik heb het idee dat het de schokken op de rug van mijn paard vermindert (dempt).
Equidea
Geplaatst: 18-06-10 12:54
Priya schreef:
Bedankt allebei! Klopt het dat je beter kan blijven zitten, alsin dat je minder op en neer hobbelt?
Ja, voor mij wel. Zonder de barebackpad is het draven heel wat minder fijn... (zowel voor mij als voor het paard).
ik volg dit ook even, rij ook vaak zonder zadel. heb ooit wel eens een barebackpad gezien, maar is het niet hetzelfde als rijden met een dekje en elastieke dekensingel?