[WN] Nieuw topic hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Nieuw topic hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:45

Aangezien mijn vorige topic is verwijderd omdat er geen privecommunicatie getoond mag worden. Hierbij nogmaals mijn vraag, aangezien ik ongetwijfeld reacties niet heb kunnen lezen :( Ik heb een tijdje geleden bij een webwinkel een hoofdstel besteld (lees; 1,5 maand geleden). Er waren wat issues met het leveren, niks aan te doen. Vandaag kreeg ik hem eindelijk binnen, grote teleurstelling. Het zilver is helemaal vlekkerig en afgebladderd en de concho's hebben verschillende kleuren. Een deel is zilverkleurig en een deel wat gelig.

De leverancier heeft inmiddels gereageerd op mijn mail. Ik mag het hoofdstel terug sturen (maar dan heb ik kans dat ik geen passend hoofdstel meer vind voor mijn wedstrijd van 4 juli) of ik kan een korting krijgen. Het is waarschijnlijk tijdens het vervoeren gebeurd, en ik had dus blijkbaar inderdaad niet meer hoeven verwachten aangezien het leer en de dots wel in orde zijn.

Ik baal behoorlijk. Iemand enig idee wat voor zilverspray ik kan gebruiken om het eventueel wat op te leuken?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:52

Ik zou het terug sturen! Concho's die afbladeren is volgens mij niet iets dat komt door het transport...
Ga naar een westernshop en koop daar een leuk hoofdstelletje, dan zie je meteen wat je koopt.

troi

Re: Nieuw topic hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:09

Onzin! Gewoon terugsturen die hap dit is echt belachelijk. Ik zou ook naar een westernshop gaan

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:23

het is geen zilver als het afbladerd en dan heb je dus ook niks aan zilverpoets lijkt me....
terug en een goede kopen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 22:03

Nee het is inderdaad geen zilver. Het is metaal met zilveren coating. Ook best, maar dan vind ik het wel fijn als het er een beetje uitziet bij afleveren. Leverancier zei dat zilverspray wonderen kan doen, maar ik weet niet of dit schadelijk is voor mijn paard? Ben geen groot voorstander eerlijk gezegd. Ik heb gevraagd of ik dan wel mijn geld terug krijg als ik hem terug stuur of wat voor korting ik eventueel kan verwachten. Ik heb nog niets gehoord. Van continental is er een soortgelijk hoofdstel, die heb ik al in het echt gezien en vond ik ook mooi. Die was 80 euro en daar was het zilver (nep of niet) wel netjes van. Ik denk dat ik maar contact op neem met westernspul (daar heb ik hem gezien) of hij binnenkort in de buurt is, dan koop ik hem gewoon vanuit de wagen :)

Wat ik in het vorige topic wel had geplaatst maar hier nog niet zie ik. Het hoofdstel kostte 'maar' 70 euro. En ik zou dus niet meer hoeven verwachten voor die prijs. Is dit echt zo? Ben ik nu dan onredelijk?

Vooralsnog zit ik hier nog flink te balen. Zo lang gewacht en nu is er kans dat ik alsnog met mijn trainingshoofdstelletje in de verkeerde kleur op wedstrijd moet :(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:56

buy cheap, get cheap..
70 euro is voor een echt showhoofdstel he-le-maal nix! de goede kosten vanaf 300 $ (VS) en de sterling zilver nog meer...
maar 70 euro voor een afbladder ding vind ik oplichterij. heeft wss 25 $ gekost.slechte kwaliteit kan je niet opleuken, dus gewoon terugsturen. beter een net trainingshoofdstel, als zo een lelijk afbladderding !!
mss een leuk hoofdstel zoeken, zonder nepzilver, maar met een mooie tooling, of een kleine versiering eraan.die kosten ook niet de hele wereld.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:02

Zodra je er zilverspray op heb gedaan en het pakt niet uit zoals je had gehoopt, kun je het helemaal niet meer terugsturen.
Zou het snel naar de shop terugdoen en je hebt nog 2,5 week de tijd om een beter hoofdstel te vinden, dat lijkt me een beter idee.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:20

Voor 70 euro kun je echt wat beters krijgen dan een afbladderding hoor. Je bent wat mij betreft gewoon opgelicht...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 06:56

Bedankt voor de reacties. Duidelijke taal. Ik ga vragen of hij terug mag en ik mijn centjes terug krijg. Ik ga ervanuit dat dit wel goed komt.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:07

Balen joh! Ik zou hem inderdaad ook zeker terug sturen hoor! Ik denk trouwens dat westernspul 4 july misschien wel aanwezig is in Bleiswijk? Dan zou je dat hoofdstel ter plekke kunnen kopen. Ik weet niet wat voor kleur hoofdstel je nodig hebt maar in geval van nood mag je mijn donkerbruine hoofstel wel lenen. Ik rij toch niet met de wedstrijd ;) (ben vrijwilliger) Het is alleen een simpel hoofstel zonder tierelatijntjes :D (zie profiel) Tot 4 juli iig!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 12:43

Oh really? Wat supertof van je :D Scheelt weer een stukje stress. Leuk dat je erbij bent. Zie ik je dan :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:55

Al contact gehad met de shop?
Ik heb van duitseland een showhoofdstel laten overkomen, 30 euro, iedereen was ook zeker dat het enorm slechte kwaliteit ging zijn.
Wel na een jaar serieus gebruik is het nog steeds perfect, geen roest, zilver blinkt nog altijd enorm, alle steentjes zitten er nog in, ook het leder is nog perfect in orde.
Dus je kan af en toe wel een goedkoop redelijk goed hoofdstel kopen, maar meestal heb je slechte kwaliteit voor zo'n prijs.
Concho's die afbladeren en gele stukken, mogen echt niet, inderdaad gewoon terug sturen en geld eisen.
Succes!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:30

Het hoofdstel gaat vandaag terug. Hoop dat ik snel mijn geld terug heb...

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:44

Roosje1987 schreef:
Oh really? Wat supertof van je :D Scheelt weer een stukje stress. Leuk dat je erbij bent. Zie ik je dan :D

Tuurlijk, geen probleem! Ik zorg dat hij ingevet in m'n kastje hangt. Weet je al hoe laat je moet?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 08:51

Nee nog niet precies maar ik wil er om half 9 echt wel zijn :D

By the way. Hoofdstel is onderweg terug en er is toegezegd dat mijn geld wordt terug gestort.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:47

Ok, fijn dat de webshop goed mee werkt. Ik lees wel eens anders hier op bokt :D
Ik vind trouwens dat continental hoofdstel van westernspul erg gaaf hoor. En een mooie prijs vind ik ook! Die zal zeker tof staan bij jou Bluetje!
Als ik nog niet zo vroeg op stal ben dan sms ik je wel de code van mijn kastje, dan kan je het hoofdstel zelf pakken indien nodig. PB me anders maar je 06 nummer als je wilt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 20:19

Je hebt pb! Nouja, over een minuutje dan :P