myler level 2 vs dubbelgebroken trens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

myler level 2 vs dubbelgebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 10:00

Ik heb onlangs door weinig ruimte in de mond van mijn paard een myler bitje level 2 aangekocht, deze dus :

Afbeelding

alleen, in hoeverre is dit bit scherper dan een normaal dubbelgebroken trensje?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik durf het nog niet helemaal uitproberen, aangezien mijn paard nog maar 5 is en heel zacht in de mond..
de reden waarom ik niet level 1 heb gekocht, is omdat ik deze level 2 een stuk goedkoper kon krijgen

bedankt en groetjes

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:05

Ik heb goede ervaringen met een Myler bit level 2 rijdt er nu zo.n vijf maanden mee en mijn paard is super blij en is niet scherper maar zachter daar het rustiger in de mond ligt en meer tongvrijheid.
Ik ben nu mijn andere paard aan het inrijden 3 jaar met een Level 1 en deze is ook super blij en voorheen reed ik met een k&k dubbel gebroken maar die gaan de deur uit
dus ik zou het gewoon proberen daar deze bitten super dun zijn

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:07

Voor mijn paard heb ik zowel een myler level 2 als een dubbelgebroken trens. Beide bustrenzen, dus ik heb dezelfde myler als jij. Ik merk wel degelijk een heel groot verschil. Als ik een tijdje het gewone dubbelgebroken bit gebruik en dan daarna de myler is mijn paard een stuk rustiger, hij pakt het bit veel minder beet (bij zijn vorige eigenaar heeft hij geleerd om op 2 benen en zijn mond te lopen, en nu moet het arme paard dat weer afleren) en is een stuk fijner te rijden. De myler is minder beweeglijk, ligt stiller en is dunner en ik heb de indruk dat mijn paard dit bit precies goed vind zo. Ik heb ook een kimblewick met een tongboogje, en een ongebroken mondstuk. Dat bit vindt hij minder fijn dan de myler.

Ik gebruik de twee trenzen ter afwisseling, ze zitten aan verschillende hoofdstellen.

Dabo

Re: myler level 2 vs dubbelgebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:13

Ik heb ook deze Myler, de MB04 level 2. Daar rij ik mijn merrie al anderhalf jaar mee, en ik wissel wel eens af, maar komt toch steeds weer terug op de Myler :-)