Welk bareback pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Welk bareback pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:14

Hallo allemaal,

Ik heb een zadel probleem en dat ben ik nu eens goed zat. Zonder zadel gaat het allemaal wel super dus ik ben van plan om een bareback pad te kopen. Nu zie ik ze dus met en zonder beugels. Ik vraag me af hoe die druk verdeling is bij een bareback pad met beugels. Wat zijn jullie ervaringen daarmee en hoe lang mogen ze zijn.. daar zag ik ook nog verschil in namelijk.

Alvast bedankt!

Inge

PS Ik twijfel dus tussen deze 2:
http://www.horseshopinternational.nl/im ... ol%201.JPG
http://www.horseshopinternational.nl/im ... 20west.JPG

Shaq

Re: Welk bareback pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:16

1e!

Shaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:16

bareback zit super!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:18

Shaq schreef:
bareback zit super!

Oke en hoe is die met zweten enz of schoonhouden?

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:49

Ik heb zelf een barebackpad met beugels maar gebruik inmiddels de beugels niet meer. Een barebackpad moet je zien als een wat dikker sjabrak zodat je zelf wat lekkerder zit. Het verdeeld geen druk en gebruik je de beugels heb je de meeste druk staan net achter de schoft ongeveer, want daar zitten de ringen waar ze aanzitten. Ook ben ik er een keer afgevallen dankzij die beugels. Mijn paard sprong opzij en ik kreeg meer gewicht op 1 kant en toen hing die barebackpad aan de zijkant (ondanks goed aangesingeld). Mijn paard vond dat eng en begon fijn te bokken, toen heb ik de beugels er maar afgelaten.... Rij zelf bijna nooit met de barebackpad maar altijd met zadel omdat een zadel de druk wel verdeeld en dat is toch beter voor zijn rug. Maar ben heel blij met de pad omdat hij lekker zit als ik zonder zadel ga rijden dus het is wel een aanrader.:) Mijn bareback is ook al door stalgenoten gebruikt die nieuwsgierig waren en die vonden hem ook lekker zacht.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:06

De bovenste.
Omdat die beugels eraan inderdaad niet goed is voor zijn rug.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:10

Die onderste heb ik een keer in de ruitershopzaak van dichtbij bekeken, vond de stof veel te glad en inderdaad, die beugels moeten eraf anders kom je teveel in de verleiding om daar gewicht op te zetten en dat moet nou juist niet met een bbp. Volgens mij is de onderzijde ook nog eens van synthetisch bont.

Edit: het kwaliteitsverschil zie je ook wel in de prijs terug (en dan vind ik €84 voor die tweede ook nog eens te duur).

Nadoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:31

op www.paardnatuurlijk.nl staat uitgelegd waarom je beter zonder beugels op een barebackpad kan rijden.

zelf ben ik ook opzoek naar een pad. vandaar dat ik dit topic even omhoog haal (of anders een nieuw topic openen?)

er zijn veel pads te vinden op internet. maar pfff... de keuze is zó moeilijk!

ik hoop dat jullie tips en voorbeelden hebben. is er ergens een aanbieding?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 13:53

Nadoesh schreef:
op http://www.paardnatuurlijk.nl staat uitgelegd waarom je beter zonder beugels op een barebackpad kan rijden.

zelf ben ik ook opzoek naar een pad. vandaar dat ik dit topic even omhoog haal (of anders een nieuw topic openen?)

er zijn veel pads te vinden op internet. maar pfff... de keuze is zó moeilijk!

ik hoop dat jullie tips en voorbeelden hebben. is er ergens een aanbieding?

Ik heb inmiddels die bovenste in huis.. heb er al vaak mee gereden en vind hem echt helemaal geweldig!!! Zit heel lekker en vooral ook stevig! Heb er als ik naar buiten ga 1 beugel aan hangen om op te stijgen en dan blijft ie ook gewoon goed liggen.. daarna sla ik die beugel dan terug zodat ik er niet in kan blijven hangen o.i.d. Wat ik niet had gezien op het plaatje is dat je aan beide kanten ook nog steun hebt bij je knieen.. net als met een gewoon zadel alleen vind ik dit dan veel prettiger en kan je ze ook nog zo hoog of laag vastmaken met klitteband als je zelf wilt. Ik raad m dus zeker aan!!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:26

[/quote]
Heb er als ik naar buiten ga 1 beugel aan hangen om op te stijgen en dan blijft ie ook gewoon goed liggen..[/quote]

Je gaat je zelf toch niet ophijsen aan een beugel die op een wervel hangt zonder ondersteuning? Dit is echt een rotgevoel voor je paard. Klim erop via een trapje! Dat vind je paard een stuk prettiger. Mocht je op een buitenrit zijn stap dan af bij een bakje of iets waarmee je er weer makkelijk op komt.

Tip aan alle mensen die een barebackpad bestellen waar beugels aan zitten : KNIP ZE ERAF!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:28

ik heb een bbp van barefoot, en daar ben ik heel tevreden over. de stof is (een soort?) suede, waardoor je amper glijdt, en hij is ook mooi gevormd, dus je zit heerlijk!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:33

Ik zou zonder beugels doen! Want in zo'n bareback pad zit weinig steun in vergeleken met een zadel. Ik denk dat het ook slecht is voor de rug van het paard als je de beugels gaat gebruiken kwa rijden!

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:37

Ik zou de eeste nemen (die is ook mooier :P). Een barebackpad met beugels is erg slecht voor de paardenrug omdat er meestal een soort riem over de rug loopt. Als je dan bijv. in de beugels gaat staan komt de druk alleen op dat kleine stukje van de rug ;) niet erg prettig dus. Een barebackpad waar geen riem over de rug loopt is het beste ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 09:29

rensiepensie schreef:

Heb er als ik naar buiten ga 1 beugel aan hangen om op te stijgen en dan blijft ie ook gewoon goed liggen..[/quote]

Je gaat je zelf toch niet ophijsen aan een beugel die op een wervel hangt zonder ondersteuning? Dit is echt een rotgevoel voor je paard. Klim erop via een trapje! Dat vind je paard een stuk prettiger. Mocht je op een buitenrit zijn stap dan af bij een bakje of iets waarmee je er weer makkelijk op komt.

Tip aan alle mensen die een barebackpad bestellen waar beugels aan zitten : KNIP ZE ERAF![/quote]

Nou dat heb je bij ons in de buurt dus niet.. bovendien reageerde ze er helemaal niet op.. en met afstappen gebruik ik m sowieso niet. Als ik in de bak ermee rijdt gebruik ik inderdaad wel een trapje maarja bij gebrek aan..denk dat het wel mee zal vallen die ene seconde.