bimetal bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vancky2005

bimetal bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 10:17

Is er iemand die ervaring heeft met een bimetal bit? Het is een watertrens in 2 verschillende legeringen metaal. Naar het schijnt wordt het door je paard heel smakelijk gevonden en zouden ze er goed mee lopen en schuimen. Ik vraag mij af er al iemand dit heeft uitgeprobeerd.

Het bit is te bestellen bij Kraemer.de en kost ongeveer 24 euro. Het is ook met vierkante baren ipv rond.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:24

Het bit zal vanwege een redoxreactie 'prikkelend' smaken. Het is maar wat je wilt.

Ik vraag me af hoe groot het redoxpotentiaal is, want ik schrik wel even van de beschrijving:
Eine wassertrense miet einzigartiger Wirkunsformel. Ihr besonderer Aufbau aus zwei Metallen erzeugt in Verbindunt mit Speichel ein positieves, anregendes Kraffeld.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 10:32

germie schreef:
Het bit zal vanwege een redoxreactie 'prikkelend' smaken. Het is maar wat je wilt.

Ik vraag me af hoe groot het redoxpotentiaal is, want ik schrik wel even van de beschrijving:
Eine wassertrense miet einzigartiger Wirkunsformel. Ihr besonderer Aufbau aus zwei Metallen erzeugt in Verbindunt mit Speichel ein positieves, anregendes Kraffeld.

Dat vroeg ik mij ook af... wat bedoelen ze met Kraffeld? Je wilt toch geen magnetisch veld in de mond van je paard?

germie

Re: bimetal bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:49

Weet je wat een redoxpotentiaal is? Dat is een klein voltage dat optreedt als ionen zich kunnen 'verplaatsen'. Dus je hebt hier te maken met een klein beetje stroom.
Amalgaamvullingen en aluminiumfolie doen dat ook.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:37

Ik heb geen ervaring met dit bit, maar iets wat er op lijkt..
ook een 4kante watertrens alleen zaten er in het midden van de mondstukken ieder 3 bronsmetalen rollers...
Werd gebruikt bij een sterk paardje, vervolgens kon ik m op twee vingers rijden, hij liep daarna heel ontspannen.

vancky2005

Re: bimetal bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:35

dank voor de uitleg over het redoxpotentiaal. Ik leer hier bij. Ik zoek eigenlijk een ander bit omdat de tandarts vaststelde dat mijn paard zijn bit vastpakt. Is namelijk te zien aan de slijtage van zijn voorste tanden.