Ervaringen bitloze Antilope?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Ervaringen bitloze Antilope?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:56

Aangezien het vorige topic uit 2008 is, en hij bij het bitloze hoofdstellen-topic niet staat. :)

Ik was gisteren in de ruitershop voor een bitloos hoofdstel. Jammer genoeg niet veel aanbod.
Twee van in de 100 euro, nou dat laat het budget niet toe :+
De andere was eentje van 45 euro, dus die maar genomen. Het is een Antilope met kruislings systeem.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit hoofdstel :)

Verder heb ik eens op een documentaire gezien dat ze bij bitloze hoofdstellen ook een noodrem hebben, nl aan één teugel 'trekken' in een cirkel, maar ik weet niet of dit bij een kruislings systeem ook werkt? Zo nee, waar vind ik de 'noodrem'? :)

Edit, hier een foto van het desbetreffende hoofdstel :
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:00

Ik heb zelf geen ervaring met dat hoofdstel, maar hier kun je veel informatie vinden over bitloze hoofdstellen:
http://www.bitloospaardrijden.info

Ik zou er goed opletten of de release goed is, dat wil bij kaakgekruiste nog wel eens een probleem zijn.

Wat jij bedoelt is de one rein stop: die moet wel eerst aangeleerd worden.
Laatst bijgewerkt door Air op 15-06-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:01

anne_bento

Re: Ervaringen bitloze Antilope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:11

Over de noodrem is hierboven al wat gezegd, wat inderdaad klopt.

Het hoofdstel heb ik gehad voor mijn vorige pony, heel fijn hoofdstel vond ik het :) hoe je paard erop reageert verschilt per paard, maar wat betreft het hoofdstel zelf vind ik het een aanrader :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:02

Bitloos is hier de rem beter als zonder bit, noodrem heb ik nooit nodig gehad dus.
Laatst wilde ze aan de kletter, net zo goed had ik haar terug zonder als met bit. Misschien wel beter.

De bitloos van antilope heb ik ook in mijn handen gehad laatst, ik vond het er erg netjes uitzien, zeker voor het het geld.
Het is dat ik al een kaakgekruiste barefoot en een marylot heb, maar anders had ik het zeker een optie gevonden.

Misschien 2e hands nog eens een optie..