Hoe zijn de springzadels van deze merken? Zijn ze goed genoeg om serieus te springen? En heb je de zadels met latex vulling of met wolvulling? Waar kun je ze (goedkoop) aanschaffen?
M__
Geplaatst: 15-06-10 14:19
Ik heb een aantal keer gereden met een erci thomas springzadel en ik moet zeggen dat deze mij wel beviel! Een heel fijn zadel om te zitten Ze zijn zachter dan bv een stübben ofzo
Maar hoe zit het met de boombreedte M__? Ik heb wel eens een Eric Thomas gezien, of beter gezegd meerdere in de winkel, maar deze zouden allemaal te smal zijn voor mijn paard. En hoe blijft de vulling van de kussens? Na een paar jaar gebruik nog steeds goed?
Ik weet niet wat voor KN je wilt, maar een meisje op de PC hier heeft er eentje, zo'n kunststof, daar ben ik niet zo over te spreken, ik denk dat ze hem nu een half jaar heeft (als het dat al is) en het 'leer' scheurt aan de zijkant al.
Daan_O
Geplaatst: 15-06-10 15:38
Ik houd dit topic even in de gaten want ik ben ook aan het kijken voor een ander springzadel omdat mijn huidige zadel niet meer past.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is verkooppunten in Zuid-Holland (of omgeving) die je huidige zadel in willen ruilen.
Hyposjuhhh, ik heb het niet over KN, maar over KR. En dan ook niet over de kunststofversie, want die is er niet in spring, maar alleen in vzh en dressuur. Bij deze kunststofzadels (die overigens prima zijn voor het geld wat je er voor betaalt) zit er alleen een onveilige beugelriemhaak aan. Net als bij de oude wintec, is dit gewoon een boogje waar je beugelriem overheen gehangen wordt. Ga je dan springen en je paard maakt een rare sprong, dan vliegt je beugel uit de haak.
Maar de leren zadels van KR zijn er dus wel in springuitvoering. En deze hebben een normale beugelriemhaak.
Zijn de zadels van KR of Eric Thomas minder dan die van Zaldi?
Voor zover ik weet is Eric Thomas een zeer fijn springzadel voor die prijs. Ik zou als ik jou was véél eerder voor Eric Thomas gaan dan voor Kinghtrider.
Worldgirl, vroeger waren de zadels van Eric Thomas maar in 1 boommaat te krijgen, en wat zij medium vonden viel smal uit, en pastte dus niet. Dat schijnt nu veranderd te zijn, maar is dat ook zo?
Ik heb zowel KR al ET gehad en ik ben blij dat ik 1000 euro meer het uigegeven aan een stubben zadel. wat een rot dingen tot 2 keer toe is de boom gewoon breder 'uitgezakt' waardoor de zadels nooit meer passend te krijgen waren.... Nee voor mij alleen A-merken
De Eric Thomas zadels zijn vrij smal en niet in brede maten leverbaar. Kwaliteit is verder prima.
Romyyy13
Geplaatst: 21-06-10 20:02
ik heb ook een Eric Thomas zadel, maar gebruik hem niet zo vaak mee omdat ik ook een Prestige zadel heb en maar 2 pony's te ryden, maar met werken gebruik ik hem vaak by de pony's en ligt ie overal fyn op. ik vind hem erg fyn, past ook wel overal op, op paarden en pony's! en springen ook erg fyn zadel !
Eric Thomas is nog steeds veel en veel te smal. Boommaat 29/30 is wat ze hebben. Ik heb geinformeerd bij een ruitersportzaak. Zadels zien er wel mooi uit, maar 9 van de 10 paarden zullen ze dus neit passen.