Inrijden met boomloos? Ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvetteSenna

Inrijden met boomloos? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:01

Ik ga binnenkort mijn paardje inrijden en ben me aan het orienteren op het gebied van zadels.. Nu spreekt het idee van een boomloos zadel mij erg aan. Alles wat ik er over heb gelezen spreekt me aan omdat het naar mijn idee het contact tussen het paard en de ruiter meer na voor komt. en dan bedoel ik meer dat je de kleinste verandering in spierspanning (dus bijv wegschieten) kan voelen??

Heeft iemand ervaring met het inrijden met een boomlooszadel? Ik zou hier graag meer over willen horen of als iemand tips o.i.d heeft?

weet niet of het hier goed staat :o

8nnemiek

Re: Inrijden met boomloos? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:15

[HAR] Boomloos inrijden

Met de zoekfunctie zijn nog veel meer boomloos-inrij-topics te vinden :j

Het kan prima. Het contact tussen paard en ruiter is inderdaad beter, maar het is ook oa erg handig dat het zadel meegroeit met de bespiering van het paard.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:27

Ik lees ergens dat als je zwaarder bent je beter niet met een boomlooszadel kan rijden omdat dan de druk niet genoeg wordt verdeelt. Is dat zo? Want ben namelijk niet een heel licht typetje :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:33

Je moet dan wel extra opletten dat je niet constant in de beugels steunt en dat je je gewicht extra verdeeld over je kont én bovenbenen, dan kan het prima :)
Er bestaan voor barefoot ook speciale inlages die de druk nog extra verdelen :)

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:47

zag net al op een site staan dat er mensen van ruim 100 kg ook boomloos rijden :P ik hoef me dan geen zorgen te maken want daar zit ik nog lang niet aan :P weeg om en nabij de 70kg dus ;)