ervaringen met barefoot hoofdstellen en teugels ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

ervaringen met barefoot hoofdstellen en teugels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 20:39

Hoi,

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw hoofdstel...
En nu zag ik de barefoot devon en de barefoot contour bridle en de dressuur teugels met nylon kern.
Iemand hier ervaringen mee ?
Is de kwaliteit goed ?
Zijn de teugels niet erg dik ?

Groetjes,

Maris

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:12

hallo, ik geef hier graag zelf antwoord op, ikzelf gebruik de contour, wel als bit hoofdstel.
in eerste instantie dacht ik dat barefoot het niet netjes afgewerkt had om dat de onderlegde gedeelte (dat zacht is) te lang was overal, na ff goed gekeken te hebben, bleek dat dit met opzet gedaan was om de huid te beschermen tegen iedere ring van het hoofdstel. het hoofdstel heb ik van het begin in gebruik (lekker makkelijk, kan kiezen) en het is zeer zeer soepel, heerlijk gewoon, ik gebruik er de soft teugels bij die zeer zacht en lekker smal zijn.

de devon gebruikt een vriendin van me omdat haar paard een heel fijn hoofdje heeft lijkt dit er weer goed op, tevens hetzelfde soepele leder, geen problemen mee, ze is er erg tevreden over maar ze heeft de bijgeleverde teugels wel weggelegd om ook de soft teugels te pakken dit is wat persoonlijk, de ene wil meer grip en de ander zachtere teugels, een nadeel van de softteugel is dan ook eerlijk wel, dat als je zweethanden hebt, dat ze kunnen glijden. dat doen de bij de devon geleverde teugels weer niet.

ik hoop dat je hier een beetje mee verder kunt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 09:34

Dank je wel voor je antwoord !
Teugels bij de Devon zijn veel te kort bij mijn paard, dus daar zullen dan toch andere teugels bij moeten.
De soft lijken me heel fijn, ik heb ook beugelriemen van dat materiaal.

Daan1982

Re: ervaringen met barefoot hoofdstellen en teugels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:52

ja, die zijn ook lekker he, de teugels vind ik ook ideaal als ik het paard van te voren even longeer, knip knip eraf en erop!

furyke

Re: ervaringen met barefoot hoofdstellen en teugels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:03

ik heb ook een hoofdstel gehad van BF. Wel een ander als hierboven genoemd, maar vond ook dat hoofdstel van erg mooi soepel leer.
Teugels weet ik niet, die had ik er niet bij genomen.