zaldi zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tomcat701

zaldi zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:03

Hallo allemaal,
Hoe zijn jullie ervaringen met Zaldi zadels?
Ben aan het denken om een zaldi doma Lander aan te schaffen.
Is er een zadelmakerij die deze zadels verkoopt of kan je ze alleen via de Ollashop aanschaffen?

bedankt

aslo

Re: zaldi zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:08

Prima zadels.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:11

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:02

Zijn goede zadels. Ik heb ervaring met de Zaldi Oro en de New Kent.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:37

Mijn moeder heeft er een, erg lekker zacht zadel van hele goede kwaliteit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:38

hier een springzadel van zaldi. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het bevalt goed.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:02

Zaldi zadels zijn zeer degelijke zadels voor het geld, ik heb met meerdere modellen altijd erg fijn gereden(classic, new kent, millenium, platinium, premium, dressage especial)
Het enige zadel dat mij tegenviel was de hanover(de new kent in kunstof uitvoering)
Verder waren het super zadels om mee te rijden, mooie zit en goed contact, zitting niet te zacht zodat je minder voelt maar ook totaal niet hard.
Leer is van erg goede kwaliteit(niet te vergelijken met rossner, JC oid, leer is stukken beter dan deze merken die zadels voor het zelfde geld aanbieden), de classic was dik 10 jaar oud en zag er nog als nieuw uit!
(ik heb op een stal gereden met alleen maar anda's, welke ook alleen maar zaldi's hadden voor de paarden, het waren ook nog eens les paarden en de meeste zadel werden dan ook zeer intensief gebruikt, en nog steeds zagen de zadels er als nieuw uit)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:30

Ik heb een Lander sinds een maand of 2 en hij bevalt erg goed. Ik zou het wel aan laten meten door trekkingsaddles en niet zo maar in het wilde weg via ollashop bestellen, ook al scheelt dat al gauw 100 euro. Hanover is trouwens de kunststof uitvoering van de Lander ipv de New Kent, zoals Aafje hierboven aangeeft.
De lander is van mooi leer, netjes afgewerkt, licht, echt wel een fijn zadeltje voor dat geld. Hij heeft een themoplasische boom welke nog te verbreden is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:43

tomcat701 schreef:
Is er een zadelmakerij die deze zadels verkoopt of kan je ze alleen via de Ollashop aanschaffen?

Contact/importeur nl is www.trekkingsaddles.com , fijne mensen.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 08:50

Bedankt, heb ondertussen een afspraak gemaakt.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:19

Heb ook een zeer prettige ervaring met Trekking Saddles gehad. Ik zit op hete kolen te wachten op mijn Zaldi, 5 weken is dan best lang, :D ! Ik ben heel benieuwd of dit het zadel voor ons is na alle zadeltroubles. Volgende week zou hij er moeten zijn :))!

Mijn paard en ik zijn het longeren en grondwerken wel een beetje beu ;) !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:12

Welk zadel heb jij besteld Erretje?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:27

De Zaldi New Kent :) . We hebben er 3 gepast naar aanleiding van de meetsessie, de Lander/Hanover was te lang (die had ik in mijn hoofd), de Doma de Luxe (vanwege de afgeronde kussens omdat mijn paard wat overbouwd en daardoor iets hol is in haar rug), maar die zat tot onze verbazing voor ons allebei geen meter en de New Kent. Die zat prima voor ons allebei. Met wolgevulde kussens, zodat hij goed op haar rug passend gemaakt kan worden. De wolversie raadde hij aan omdat ze geen 'goede' rug heeft voor de Latex versie. Hij was ietsie pietsie te lang, maar dan hebben we het over een halve cm. Tijdens het rijden maakt ze zich langer en dat ligt hij wel prima.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:07

Aha... mijn pony heeft wel een goede rug voor Latex. Ik kon m'n benen niet kwijt in de New Kent, die wrongen zitten voor mij op de verkeerde hoogte. Ik heb ook die duurste nog geprobeerd, zat erg lekker, maar niet 500 euro lekkerder. :+
Ben benieuwd hoe het zadel gaat bevallen.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:29

Hebben jullie ook de classic gepast? Daar heb ik een beetje mijn oog op laten vallen

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:46

Nee. Ik had mijn oog op de Lander laten vallen, maar Marcel van Trekking had zelf al een selectie gemaakt naar aanleiding van mijn verhaal en foto's. Na de meetsessie heeft hij een aantal zadels gepast waarvan hij dacht dat het wel zou kunnen passen. De verbetering met de New Kent was als zodanig dat ik ook niet verder hoefde te zoeken. Ik heb hem 2x geprobeerd, om zeker te weten ;) !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:44

Classic vond ik ook een mooi zadel, maar die heeft ie volgens mij niet als testzadel. Hij heeft wel wat weg van de lander, maar dan nog minder wrong.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:45

Vandaag 5 weken geleden, nog niks gehoord ^). Terwijl het een standaard model is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:24

Bij mij heeft het 6 weken geduurd voordat ik hem op m'n paard had liggen. Ze sparen een aantal bestellingen op, zodat ze meerdere zadels in 1x kunnen laten overkomen. Je kunt Marcel gewoon ff bellen of mailen, dan weet je meer.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:33

Ik heb een Zaldi Lander en vind het een superfijn zadel. Heerlijk zacht en het ligt als een huis. Het duurde bij mij ook wel een tijdje voordat ik hem had. Maar zeer zeker de moeite waard!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:54

Tessebes schreef:
Bij mij heeft het 6 weken geduurd voordat ik hem op m'n paard had liggen. Ze sparen een aantal bestellingen op, zodat ze meerdere zadels in 1x kunnen laten overkomen. Je kunt Marcel gewoon ff bellen of mailen, dan weet je meer.

Heb ik natuurlijk allang gedaan, maar hij weet nog niks. Mag ik toch wel van balen na 5 weken grondwerk ;) !

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:17

Ik heb een zaldi hanover (zelfde als lander maar dan van z-plus/kunststof) te koop. Zadel ligt en zit als een huis en geeft veel gevoel met je paard, maar ik heb 'm helaas een zitmaatje te klein gekocht. Als je 'm nieuw besteld is de levertijd idd 6 weken. Ik heb de mijne bij trekkingsaddles gekocht.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag de mijne evt. wel een keer proberen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:14

meerhofh schreef:
Ik heb een zaldi hanover (zelfde als lander maar dan van z-plus/kunststof) te koop. Zadel ligt en zit als een huis en geeft veel gevoel met je paard, maar ik heb 'm helaas een zitmaatje te klein gekocht. Als je 'm nieuw besteld is de levertijd idd 6 weken. Ik heb de mijne bij trekkingsaddles gekocht.

5 weken is mij verteld. Maar het kan altijd langer duren ;) .

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:13

Mijn zadel was na 5 weken binnen bij trekkingsaddles en toen duurde het nog een week voordat we konden afspreken om mijn zadel langs te brengen en te proberen.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:02

meerhofh schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar je mag de mijne evt. wel een keer proberen.

Hi, dank je wel. Maar heb al een afspraak gemaakt.
Kan nu op mijn eigen paard het zadel niet proberen i.v.m. een blessure.
Dus ik moet gewoon even geduld hebben.