dressuurzadel? idéal of wintec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrlooott

dressuurzadel? idéal of wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 20:51

Hallo,
ik ga een dressuurzadel kopen. Ik moet de keuze maken tussen 2 zadels:
- idéal
- wintec isabell werth

weet niet precies wat voor idéal. Dit is een 2ehands dat ik zou kunnen overkopen als het past op mijn paard. Wintec isabell werth zou ik nieuw kopen.

hebben jullie ervaringen met deze zadels? Zoja, welke positieve en welke negatieve punten zijn er?
en welk advies geven jullie me om te kiezen?

Chrlooott

Re: dressuurzadel? idéal of wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:13

heeft er niemand tips?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:24

ik ken het merk ideal niet, dus kan er niks zinnigs over zeggen.

ik heb zelf een wintec IW, gekocht door de positieve ervaring van een kennis, mijn eigen ervaring met wintec vzh en het uitzicht. Ik rij er graag mee alleen dat ik op termijn toch een ander zadel zal moeten aanschaffen voor mijn paard. (heeft nogal een moeilijke rug en veranderd nog teveel qua bespiering). Maar kwalitatief vind ik het een super zadel voor z'n prijs (ik betaalde het mijne nieuw wel maar 650, terwijl de winkelprijs in mijn omgeveing toen tussen 850 en 950 lag).
Laatst bijgewerkt door petitparis op 14-06-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:26

Is het hetzelfde merk ideal van de tuigen? Ik vind hun tuigen erg fijn!

Wintec ben ik niet zon fan van. Ik vind het niet lang mooi blijven en heb hier een zadel dat gaat scheuren!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:26

petitparis schreef:
ik ken het merk ideal niet, dus kan er niks zinnigs over zeggen.

ik heb zelf een wintec IW, gekocht door de positieve ervaring van een kennis, mijn eigen ervaring met wintec vzh en het uitzicht. Ik rij er graag mee alleen dat ik op termijn toch een ander zadel zal moeten aanschaffen voor mijn paard. (heeft nogal een moeilijke rug en veranderd nog teveel qua bespiering)

Heb info hierover gekregen in een winkel, je kunt toch je boom veranderen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:56

je kan idd de gullet of "boom" veranderen en ja kan eventueel nog "bijvullen" met cairpanels, waardoor het passende te maken is voor veel paarden. wat ik altijd als enorm voordeel heb beschouwd en nog steeds.
Maar dit blijkt niet voldoende voor alle paarden...

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:59

Ideal zadels zijn heerlijke zadels, ik heb beide gehad en als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Ideal gaan.
Kwalitatief goede zadels en ze zitten heerlijk. Pasvorm was op mijn paardje ook ideaal. Helaas was de zitmaat voor mij te groot en heb ik toen idd een IW genomen. Ook een heerlijk zadel hoor, maar er gaat niets boven leder.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:10

Ik zou persoonlijk gaan voor een Ideal zadel. Het zit heerlijk, heeft een goede pasvorm en ligt op gigantisch veel paarden goed. Heb het tot nu toe al op meerdere paarden gebruikt en bij allen lag het goed. Ook vind ik de zit echt stukken beter als bij een wintec zadel. En die verwisselbare boom wil niet zeggen dat het dan alsnog goed ligt. En uiteraard de kwaliteit van het zadel/leer. Ik heb mijn zadel inmiddels 4 jaar, waarvan het zeker 3 jaar heel intensief gebruikt is, in sommige periodes meerdere paarden per dag mee gereden. En het ziet er nog als nieuw uit!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 10:44

XChrisjeX schreef:
Ideal zadels zijn heerlijke zadels, ik heb beide gehad en als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Ideal gaan.
Kwalitatief goede zadels en ze zitten heerlijk. Pasvorm was op mijn paardje ook ideaal. Helaas was de zitmaat voor mij te groot en heb ik toen idd een IW genomen. Ook een heerlijk zadel hoor, maar er gaat niets boven leder.

Ik ben zowiezo geen leder gewend :p

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:49

Nee, maar leer gaat wel veel langer mee en aangezien het geen goedkope zadels zijn! Wintec blijft ook lang mooi, maar ik vind dat het niet kan tippen aan een lederen zadel.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:07

Ik heb sinds een week een IDEAL SUSANNAH zadel ik had eerst een KN ALLEGRO maar die paste niet meer op mijn paard.
Moet wel een beetje wennen aan het zitten maar heeft wel een heerlijk zacht zitvlak.
IDEAL is een engels merk.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:20

Ideal is trouwens een soort namaak Hulsebos. Heb ik hier op bokt een keer een hele discussie over gehad. Weet niet of je een nieuwe wilt gaan kopen? Anders kun je misschien Marktplaats goed in de gaten houden. Had de mijne voor €500,-. Was splinternieuw en ziet er nog steeds top uit.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 15:16

Amanda_T schreef:
Ideal is trouwens een soort namaak Hulsebos. Heb ik hier op bokt een keer een hele discussie over gehad. Weet niet of je een nieuwe wilt gaan kopen? Anders kun je misschien Marktplaats goed in de gaten houden. Had de mijne voor €500,-. Was splinternieuw en ziet er nog steeds top uit.

kan er een tweedehands kopen voor 600 euro, die er al wel versleten uitziet! Daarom dat ik zo aan het twijfelen ben, je ziet duidelijk waar de beugels gehangen hebben, vanboven zijn er al wat kapotte stukjes, niet dat het hard opvalt, maar dit speelt natuurlijk ook mee. Vanavond rijd ik er eens mee. hangt er natuurlijk ook vanaf hoe mijn paard erop reageert en of het past!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:57

Amanda_T schreef:

Zoals ik heb begrepen worden de zadels van hulsebos in dezelfde fabriek gemaakt als waar de IDEAL vandaag komt geen namaak hulsebos dus.
En zoals ik begreep mag er eigenlijk ook geen Ideal in nederland verkocht worden omdat hulsebos dat verboden heeft!of iets in die trant!!

Palmtrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:30

Ben nieuw op het forum van Bokt, maar heb de laatste weken wel veel gelezen over de zadels van Isabell Werth.
Inmiddels ben ik vandeweek naar Duitsland gereden (1.15 uur rijden voor mij....) en heb een nieuwe gekocht voor 600 euro, ik vond het zeker de moeite waard om er een stukje voor te rijden!
Heb wel de boom aan moeten passen, maar het zadel ligt super op mijn paard en het rijdt GEWELDIG! (ik plak gewoon vast in t zadel, heerlijk! :9 ).