Wat is een goed zadel voor een welsh cob?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Wat is een goed zadel voor een welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 20:19

ik weet niet of het hier goed staat

Ik heb dus een welsh cob maar mijn euroriding diamant ligt daar niet zo goed op. (kantelt naar achter) (en schuift naar achter)

Welk dressuur zadel zal zo'n pony het beste passen?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:50

Je kunt het beste een zadelmaker laten komen die verschillende zadels komt passen. Wat er goed ligt op jouw paard verschilt heel erg qua bouw en alles. Op mijn Welsh Cob ligt een Wintec 500 dressuur (nieuwe versie), maar of dit ook op die van jouw zou gaan passen weet natuurlijk niemand totdat je het eens probeert of er iemand naar laat kijken.

LucianoS

Re: Wat is een goed zadel voor een welsh cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:36

is je pony rondgeribt? weinig of normale schoft ? welke boommaat heb je nu ? is je pony kort in zijn rug of lang ?

werkt ook allemaal mee voor het zoeken naar een zadel :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 08:19

MarissaM schreef:
is je pony rondgeribt? weinig of normale schoft ? welke boommaat heb je nu ? is je pony kort in zijn rug of lang ?

werkt ook allemaal mee voor het zoeken naar een zadel :D

is wat stevig-heeft wel schoft maar niet exstreem-ik weet niet welke boommaat ik nu heb :+ -hij is niet om te zegen heel lang maar ook niet heel kort ;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:28

dan word het vrij moeilijk om hier vanaf een pc wat te gissen haha ;) als je zadel naar achteren kantelt is je boommaat te klein en knijpt je zadel voor op de schoft denk ik .

je kan een kentaur dressuurzadel proberen boom 2 of 3( medium)- ( medium/breed ) diepe zit veel wrong
of rossner ?

weet niet waar je vandaan komt maar je zou eens kunnen kijken bij drunensruiterhuis ( je zadel gewoon meenemen en vergelijken met andere 2de hands zadels die ze daar hebben liggen ;)

( ik heb mijn kentaur pennelopa zo goed als nieuw daar vandaan voor een hele leuke prijs )