zijn er dus nog andere dingen om het staatriemen,?? of ideetjes om de wondjes te voorkomen.? x ms Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zijn er dus nog andere dingen om het staatriemen,?? of ideetjes om de wondjes te voorkomen.? x ms upendo schreef:Weet je waarom je zadel naar voren schuift?
Misschien is het verstandig om eens door de zadelmaker je zadel te laten checken.
marysa12 schreef:het is een schetttie.. en het zadel is niet perfecht. mijn schetlander heeft heel heeel heeel heeeel heeel heel fijnig schoft dus het zadel drukt wel tegen verkeere plekken
) die zo het zadel tegenhouden. dat werkte bij haar prima ^^ Raanii schreef:je kan er ook een 2de singel langs achterern aanhangen (type trekking/westernzadel) daar heb je speciale systeempjes voor valt mee qua prijs
ofwel, wat ik vroeger bij me pony had, een soord 'band' (iets tussen een langeersingel een dekenband) die je over je zadeldoek, onder je zadel moet aandoen, met 2 platte 'klepjes' (weet niet hoe k het anders moet noemen) die zo het zadel tegenhouden. dat werkte bij haar prima ^^
ik spnap er niks van..
superwoman schreef:marysa12 schreef:het is een schetttie.. en het zadel is niet perfecht. mijn schetlander heeft heel heeel heeel heeeel heeel heel fijnig schoft dus het zadel drukt wel tegen verkeere plekken
Zou je misschien gewoon abn willen schrijven en letten op je spelling?
Er zijn heel veel paarden met weinig schoft die ook een passend zadel hebben kunnen vinden. Tuurlijk is het lastig met een shet, omdat het een klein maatje moet zijn. Maar in de meeste gevallen past het zadel niet omdat er een goedkoop zadel op ligt/moet liggen.
Als je niet de oplossing wil zoeken in een goed zadel, dan zou idd een bontje er omheen de makkelijkste en goedkoopste oplossing kunnen zijn.