welke enkele beugelriemen raden jullie aan? zegmaar het idee van de wintec webbers,met zo'n T stukje aan het eind waarmee je de beugels op maat 'haakt'
De beugelriemen van wintec zijn fijn met een T-stukje. De kunstof van kavalkade met een pinnetje zijn ook erg fijn. Deze rekken ook niet echt uit. Je hebt ook van die softlederen van imperial riding, ook het systeem met pinnetje. Maar die rekken in de gaatjes heel snel uit en dan lijkt me dat het pinnetje ook niet fijn zit. Je hebt ook lederen van het merk prestige, met een t-sluiting. Mooi, goed maar duur. Wat ik zelf vind is dat als je kortere benen hebt, enkele beugelriemen vaak met de sluiting net op het zweetblad komen en beschadigingen kunnen geven. Zelf ben ik het meest tevreden over gewone ledere beugelriemen met de gesp naar beneden dragen met een beugelriemhoesje. En wat er te lang was heb ik netjes afgeknipt. Voordeel is ook dat je de beugelriemen op kunt steken. En dat kan met enkel niet.
Enkele beugelriemen kun je zeker wel opsteken. Daarvoor zit vaak speciaal aan de bovenkant een extra gaatje.
Ik ben ook aan het kijken voor nieuwe beugelriemen. Heb nu de T riemen bij Green Distance vandaan, maar ze bevallen niet. Het pinnetje is lastig in het gaatje te krijgen doordat het pinnetje wat wegzakt in het leer. Daarnaast is de ene meer uitgerekt dan de andere, ondanks regelmatig omwisselen.
Ik weet dus ook nog niet precies welke ik hebben moet.
Ik heb een paar van wintec maar dan zonder die T heb ze hier op bokt vandaan.
Ik kan ze wel een keer voor je meenemen zodat je kan kijken of je dezelfde maat moet hebben als je normaal hebt. Met dubbele beugelriemen heb ik ze namelijk op 120cm:2 is 60cm. Maar de enkele die ik nu heb zijn 90cm dus daar zit nogal een verschil tussen
haha nou ik heb vandaag 80 cm gekocht van een vaag merk,tekna ofzo,en die heb ik op het hoogste gaatje,dus wat gaatjes erbij moet zowieso,ik denk dat 90 dan wel wat lang is
lovey_ou
Geplaatst: 12-06-10 17:21
haha oke Gefeliciteert met Ravina trouwens dat ze drachtig is!