Voordelen endurance hoofdstel? Welke teugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CedriiC

Voordelen endurance hoofdstel? Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 21:39

Hoi hoi!

Mijn teugels zijn inmiddels echt aan vervaning toe, dus ik ben op zoek naar andere teugels!
Ik zoek teugels die wel een stootje kunnen hebben. Ik rij voornamelijk buiten en voor in de zomer vind ik het fijn als ik ondanks een natte hals grip kan blijven houden op mijn teugels.
Heeft iemand enig idee of er teugels zijn die aan deze wensen voldoen?

Ook zit ik te twijfelen over een endurance hoofdstel. Omdat ik veel buiten rij wil ik misschien over op een ander hoofdstel. Wat zijn de voordelen van een endurance hoofdstel ten opzichte van een normaal hoofdstel? Het lijkt me heel handig dat je onderweg makkelijk het bit los kunt halen.
Ik hoor graag tips van jullie!

beantsje

Re: Voordelen endurance hoofdstel? Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:43

ik vind rubberdoorweven bandteugels erg fijn.
Ik heb ook een biothane halsterhoofdstel al gebeurt het bij mij maar weinig dat ik het bit eruit haal, simpelweg omdat ik maar korte ritten zonder stop maak.
Het is trouwens wat lastiger om het bit weer terug te hangen.
De teugel die standaard bij dit hoofdstel zit, is van rubber, maar die vind ik wat aan de dikke kant persoonlijk.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 21:58

Maar gebruik je je halsterhoofdstel liever dan een 'normaal' leren hoofdstel? Zitten er voordelen aan het materiaal van endurancehoofdstellen? Ik neem aan dat ze niet voor niks gemaakt zijn...

Mag ik je vragen wat rubber doorweven bandteugels zijn?

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

biancavos

Re: Voordelen endurance hoofdstel? Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:44

voordeel van het materiaal is dat het tegen water kan..
Je kan het ook in de vaatwasser gooien om schoon te maken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:21

CedriiC schreef:
Maar gebruik je je halsterhoofdstel liever dan een 'normaal' leren hoofdstel? Zitten er voordelen aan het materiaal van endurancehoofdstellen? Ik neem aan dat ze niet voor niks gemaakt zijn...

Mag ik je vragen wat rubber doorweven bandteugels zijn?

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Ik rijd niet vaak met mijn endurancehoofdstel,alleen in het geval ik verwacht onderweg een pauze te maken.
Het belangrijkste is natuurlijk dat het niet zo snotglad wordt als leer, wanneer het nat wordt. En als hij vies wordt, kan hij zo onder de kraan.
Teugels met rubber?
deze bijvoorbeeld...
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4301037/17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:33

Ik gebruik liever mijn biothane hoofdstel dan een leren. Het voordeel is dat ik ook altijd een halster bij de hand heb. En schoonmaken is ook simpel.

Zelf heb ik rubber teugels van maximumhorses.com Deze zijn heel fijn en super soepel.

Deze in het geel
Afbeelding