Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Quir schreef:Ik heb ook een tijd et asymmetrische beugels gereden, wel andersom dan ze officieel horen. Ik had ze om mijn tenen naar binnen te leren houden, mijn stand van mijn voeten was sowieso al heel erg naar buiten (ook met lopen/staan). Ik heb er flink last van gehad, maar heb er enorm veel aan gehad. Nu rijd ik met gewone beugels en kan mijn voeten nog steeds netjes houden.
Maar ze zitten heerlijk. Als ik ze op de juiste manier er aan hang zit het voor geen meter, en normale beugels vind ik ook niet zo. jannie8 schreef:linky schreef:Ik heb ze gehad, voor mij was het een ramp. Ik heb nog nooit zo'n last van mijn enkels gehad. Gauw weer weggedaan.
volgens mij heb je ze dan verkeert om gezeten je beugels want je krijgt normaal gesproken geen last van
ambre schreef:Schuine beugelblokjes werken hetzelfde.
Wanneer je de hoge kant aan de buitenzijde doet heb ik het idee dat je je tenen meer naar buiten gaat draaien.
Ik laat mensen ze dus altijd andersom doen.Met de hge kant aan de binnenzijde(tegen het paard aan)
Hierdoor komt het voetstuk van je beugel,wanneer je je beugel aan doet,parallel met de grond.Dan kun je je tenen veel beter naar binnen houden.
Daar zijn ze naar mijn idee ook voor bedoeld.
je merkt het wel als verkeert om zitten want dan gaan je knieën van het zadel af staan bij de asymmetrische beugels Bloempjeh_ schreef:Ik heb ze ook en heb nooit last gehad. Heb het vaak moeilijk om mijn been goed lang te maken en tenen naar binnen te houden. Tenen doe ik helaas nog maar heb wel het gevoel dat ik beter in mijn zadel zit. Voorheen ging ik onbewust vaak op mijn tenen staan..
Marije_jiplover schreef:Ik heb die altijd aan mijn dressuurzadel gehad. Voor mij werkte dat fijner dan rechte beugels, had er minder last mee met mijn knieën en enkels dan met gewone beugels.
Ik had ze overigens zo hangen, dat de buitenkant van mijn voet hoger zat, dan de binnenkant.
Dat ze dus dezelfde functie hebben als scheve beugelblokjes.
Ik zie ze heel vaak andersom (mi verkeerdom) hangen, dat ze dus een tegenovergestelde werking hebben als de schuine beugelblokjes, en dan creëer je dus juist een soort O-benen en liggen je knieën niet meer tegen je zadel aan, maar juist ervanaf.
Gebruik ze nu niet meer, aangezien ik alleen nog maar boscross en daar heb ik mijn GPG-beugels voor.