nieuw zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maudgijzen

nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 20:53

Ik zoek voor een pony een nieuw zadel. Ik heb er geen verstand van, maar wil, voordat ik echt zadels ga passen met de pony, graag een beetje te weten komen van "zadelstijlen". Ik las zoeven: de ene maat 40 is de andere niet en zo is het met zadels natuurlijk ook.
Kunnen jullie me laten weten welke pasvormen er zo zijn, misschien gekoppeld aan merken? En leer vs synthetisch. Diepe zit/korte zitting. Ik begreep uit andere berichten op Bokt.nl dat zadelmerken ook zo hun eigen pasvorm hebben. Ik heb naar verwachting voor de ruiter maat 17,5 nodig. Boom weet ik niet. Dat horen we vanzelf wel bij het passen. De ruiter wil graag springen, maar is dressuurmatig nog niet zo ver. Is ook niet zo'n dressuurster. Met dat in mijn achterhoofd (moet natuurlijk toch een bepaald dressuurniveau halen voordat ze met springen kan beginnen). De ruiter heeft b.v. ook wel wat moeite de benen onder controle te houden.

Ik kan tips gebruiken. Bedankt.

MissDonna

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:17

Ga alsjeblieft niet zelf passen maar bel een gecertificeerd zadelpasser/maker!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 01:50

Ik kan je dan als advies geven om een VZH zadel te kiezen. Aangezien je met een VZH zadel zowel kan springen als kan dressuren. Met een dressuur zadel is het springen niet geheel comfortabel.
Verder zou ik absoluut de hulp inschakelen van een zadelmaker/passer, zodat diegene je verder kan adviseren mbt welk VZH zadel.
Als ze langs komen om te passen, nemen je de zadels mee die jou voorkeur hebben (in dit geval lijkt mij VZH het handigste, maar dat is natuurlijk aan jullie)

Chrisjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:54

zadelmakker laten komen dan komt het meestal wel goed :0

maudgijzen