WELK BIT?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxiloveyouu

WELK BIT?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 19:51

HALLO ALLEMAAL!

ik heb sinds kort een paard.
ze is 170 en erg sterk.
ze trekt zich er helemaal uit als ik een overgang maak.
en is daarbij dus erg tegen de hand.
ik gebruik nu een dubbelgebroken watertrens.
maar heb het idee, dat het niet helemaal is, zoals het moet.
want ook nu trekt ze zich eruit, en is dan tegen de hand.

WELK BIT VINDEN JULLIE DAT IK HET BEST KAN NEMEN?
bedankt alvast

santana67

Re: WELK BIT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:12

Mijn mening is met zulke problemen is eigenlijk een nog zachter bit gaan gebruiken de mond van je paard weer zacht laten worden dat er weer gevoel in komt als je begrijpt wat ik bedoel.
Zoveel mogelijk op je been rijden en niet teveel aan die mond zitten.Probeer gewoon is een tijdje meteen goeie dikke bustrens te rijden.
Het zal in het begin niet meevallen maar even doorzetten je zal merken dat je paard er rustiger van wordt en weer gevoeliger in zijn/haar mond.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:14

Ten eerste: niemand hier op bokt kan zo zeggen wat voor een bit jij moet nemen. Dit is sterk afhankelijk van je paard. Het ene paard loopt bijvoorbeeld verschrikkelijk op een dubbel gebroken trens maar doet het super op een ongebroken trens. Bij een volgend paard kan het weer precies andersom zijn.

Daarnaast denk ik dat jij eerst heel bewust naar je (hand)houding moet kijken. Heb je een licht contact met de mond of hou je hem (onbewust) teveel vast, geef je gelijke druk op 2 teugels. En hoe is de rest van je houding? Kun je hem terug rijden op je zit?

Hoe oud is het paard eigenlijk?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:20

Een tijdtechnisch probleem los je niet op met een ander of scherper bit. Ik denk dat je probleem met je instructeur moet bespreken.
Ik weet niet hoe oud je paard is en in welke (spier)conditie. Maar ik denk dat je het dus in die hoek moet zoeken. Rijtechnisch en spierconditie.