Er zijn best wel wat enthousiaste eigenaren van een Trekker hoor , veelal mensen die toch wat meer zadel-gevoel wilden dan een Barefoot kon geven , en daarvoor bevalt het heel erg goed wat ik zo hoor 
Het is wel zo dat je zadelgevoel en paardgevoel omgekeerd evenredig zijn zeg maar.
Met een Barefoot zit je dicht rond je paard en heb je veel paard-gevoel , met een zadel met kussens en wat meer V-zit , heb je meer dat zadel-gevoel , maar daardoor wel minder paard-gevoel onder je billen. Dat kan niet anders , van het 1 komt het ander , er zit gewoon meer en stugger materiaal onder.
Ik vind de wrongen ook enorm , maar bij de meeste mensen zitten ze niet in de weg geloof ik. Ik hoor wel van een enkeling dat ze daar niet aan kunnen wennen maar dat aantal valt me eigenlijk reuze mee gezien het enorme formaat van die dingen 
Qua ligging verschilt het ook heel erg. Ik hoor juist vaak dat de Barefoot steviger ligt , zal wel komen doordat meestal meer padding / hogere kussens zorgen voor meer instabiliteit. Maar bij sommige paardjes ligt hij juist wel steviger. Dus dat verschilt gewoon van geval tot geval , is een kwestie van uitproberen want je hebt een goede kans dat hij toevallig steviger ligt.
Leg je je Barefoot wel op de juiste plaats van de rug bij het opzadelen ?
Want als je hem maar een vingerbreedte te ver naar voren legt , dan ligt hij vaak instabiel , terwijl hij nèt een fractie verder naar achteren ineens muurvast ligt. Dat ervaar ik zelf heel erg duidelijk , en veel mensen met mij 
Echt waardeloos , als ik wat haastig opzadel kan ik het gewoon nog een keer over doen en het zadel een cm verder naar achteren GOED erop leggen , want anders zit ik echt voor geen meter