ervaring met trekker pro endurance

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

martikaW

ervaring met trekker pro endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:41

zijn hier mensen met ervaring met een Trekker pro endurance? ik wil er een kopen voor mijn haflinger, omdat de barefoot cheyenne een beetje groot en lang voor haar is. ook schuift het zadel nogal met het opstijgen. volgens de verkoper van trekker zou dat met een Trekker beter moeten zijn. Wat ik me vooral afvraag is of je door de kussens niet erg hoog boven je paard zit, en of je dus nog wel gevoel voor de rug overhoudt. Ook vind ik de wrongen er nogal lomp groot uitzien en vraag me af of die niet in de weg zitten.

en natuurlijk wil ik ook graag weten wat jullie vinden van de kwaliteit van het zadel.

upendo

Re: ervaring met trekker pro endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:42

Bokker Zilfstar heeft er geloof ik pas een gekocht.

Misschien kan je haar even PB'en!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:30

Er zijn best wel wat enthousiaste eigenaren van een Trekker hoor , veelal mensen die toch wat meer zadel-gevoel wilden dan een Barefoot kon geven , en daarvoor bevalt het heel erg goed wat ik zo hoor :)

Het is wel zo dat je zadelgevoel en paardgevoel omgekeerd evenredig zijn zeg maar.

Met een Barefoot zit je dicht rond je paard en heb je veel paard-gevoel , met een zadel met kussens en wat meer V-zit , heb je meer dat zadel-gevoel , maar daardoor wel minder paard-gevoel onder je billen. Dat kan niet anders , van het 1 komt het ander , er zit gewoon meer en stugger materiaal onder.

Ik vind de wrongen ook enorm , maar bij de meeste mensen zitten ze niet in de weg geloof ik. Ik hoor wel van een enkeling dat ze daar niet aan kunnen wennen maar dat aantal valt me eigenlijk reuze mee gezien het enorme formaat van die dingen :P

Qua ligging verschilt het ook heel erg. Ik hoor juist vaak dat de Barefoot steviger ligt , zal wel komen doordat meestal meer padding / hogere kussens zorgen voor meer instabiliteit. Maar bij sommige paardjes ligt hij juist wel steviger. Dus dat verschilt gewoon van geval tot geval , is een kwestie van uitproberen want je hebt een goede kans dat hij toevallig steviger ligt.

Leg je je Barefoot wel op de juiste plaats van de rug bij het opzadelen ?

Want als je hem maar een vingerbreedte te ver naar voren legt , dan ligt hij vaak instabiel , terwijl hij nèt een fractie verder naar achteren ineens muurvast ligt. Dat ervaar ik zelf heel erg duidelijk , en veel mensen met mij :)

Echt waardeloos , als ik wat haastig opzadel kan ik het gewoon nog een keer over doen en het zadel een cm verder naar achteren GOED erop leggen , want anders zit ik echt voor geen meter :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:25

De Trekker kan met kleinere wrong geleverd worden. De Pro endurance kan je zelf wisselen en bij de classic is er nu ook een kleinere wrong mogelijk. Kussens vind ik zelf ook erg dik maar ook die zijn naar wens in meerdere diktes te krijgen.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:17

martikaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 07:46

het zou best kunnen dat ik het zadel wat te ver naar voren leg. het is namelijk wat aan de lange kant voor haar rug en dan heb je toch de neiging hem wat meer naar voren te schuiven. ga dat vanmiddag maar eens proberen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:36

@PMarena, de wrongen zijn niet bij beide modellen enorm ;) het duurdere model de Endurance Pro heeft mooie vlakke wrongen, de Classic heeft grotere wrongen en een korter zweetblad en is van een iets goedkopere leersoort.

En het idiale eraan is dus dat er kortere kussens bij besteld kunnen worden.

Ik heb dus de Endurance Pro, dit is het enige zadel op de markt welke niet te lang was voor mijn haflinger.
Ik heb er speciale korte kussens bij geleverd gekregen van 38 cm lang, het zadel word nu ruim een half jaar gebruikt en ben echt mega tevreden.

Afbeelding

Toen ik met Wodan nog met boomzadels en de Barefoot's reed had hij heftige klachten, de zadels waren allemaal te lang, ook de barefoots!!

Mijn osteopaat heeft hem goed behandeld en is vorige week weer geweest voor een check up en alles was ok dus voor hem is het zadel ook helemaal top!

Ik kan ermee dressuren en springen, bosritten maken en het zit mega stevig ;) ik ben sinds ik met de Trekker rij niet meer gelanceerd haha!!