lengte boomloos zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brisingr

lengte boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:19

ik zit erover te denken om een boomloos zadel te gaan uitproberen...
maar mijn paard heeft een vrij korte rug waaradoor ik met de lendenen in de problemen kwam..
hierdoor heb ik dus het zadel van nu ook een maat kleiner dan dat ikzelf zou moeten hebben.
denken jullie dat dit ook een probleem wordt bij boomloos ???

rakni

Re: lengte boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:21

je kunt op boomloosrijden.nl precies de maten van alle barefootmodellen vinden.

Mijn ervaring is dat een maat 1 zadel kort is. maar dan niet de nevada of een ander westernmodel.

Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:56

Als je het hebt over een boomloos zadel (lijkend op) Barefoot , (roep maar als het om iets anders gaat :) ) dan maakt het daarbij niet zo heel veel uit als het zadel voor het mooie wat aan de lange kant is.

Het achterste stuk drukt toch niet of nauwelijks.

Wel kan het zo zijn , als een zadel of dekje ècht erg lang is , dat de achterkant wat teveel bij het bewegende deel van de heupen terechtkomt , waardoor het dekje kan gaan schuren door de constante beweging die er langs gaat.

Maar voor de drukverdeling maakt het verder dus weinig uit , zolang je zonder zadel goed op je paard past en het zadel op de goede plek ligt :)

EN je zadel mag (boomloos of niet) NOOIT te klein voor je zijn ! Dat is echt enorm slecht voor je eigen zit , je rug , je uithoudingsvermogen in het zadel , en ook voor de rug van je paard.

Als je niet goed in het zadel past dan ga je vanzelf teveel op de achterkant zitten waardoor de achterkant heel vervelend in de rug van je paard gedrukt wordt.

Daar moet je dus echt NIET aan beginnen. Nooit :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:08