Zadel vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

serenta

Zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:19

Aangezien mijn huidige zadel nu langzaam minder goed begint te liggen ben ik aan het rondkijken voor een ander zadel.
Het gaat om een nu 6 jarige rondgebouwde appaloosa x sportpony ruin, een e-pony.
Gezien hij nog lang niet "uitgegroeit" is en wij verwachten dat hij aan de voorkant nog zeker wel wat breder gaat worden,
zoek ik dus een zadel die verstelbaar is en de komende denk ik 2 jaar kan gebruiken. Daarna wil ik graag een op maat gemaakte
gaan kopen voor hem.
Welke merken hebben jullie ervaring? Wat zou een goede keus zijn voor ons.
Dressuur of veelzijdig maakt niet uit, max tot ongeveer 500 euro
Is er bijv een goede zadelpasservice die in deze prijs categorie ons verder kan helpen?
Zal even een foto plaatsen voor het type pony waarover ik het heb

Afbeelding
Afbeelding
En 2 foto's hoe het zadel wat ik nu heb ligt
http://img.photobucket.com/albums/v199/ ... Nootje.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v199/ ... 000658.jpg

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:04

Ervaringen met zadelmakers kan je gemakkelijk op EA-GZ vinden: tabblad Eenmaal Andermaal en dan Gezocht: Diensten.

Ervaringen met zadels zijn op HAR goed te vinden en behalve dat je je echt wat aan mag trekken van wat A en B en merkloze zadels zijn kunnen we er weinig zinnigs over zeggen.
Ja, dat je beter een tweedehands A-merk kan kopen dan een zadel dat nieuw nog geen 500 euro kost en dat het het beste is om een zadelmaker te laten kijken wat goed past. Zelfs met tig foto's is dat nog niet te zien.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:24

Prijs zegt niet veel over de pasvorm, vaak wel over de kwaliteit van o.a. het leer. Maar een kunststof zadel kost bijvoorbeeld rond de 400 a 500 euro nieuw (wintec bijvoorbeeld) en zou ook prima kunnen liggen. Dat zou ook een optie kunnen zijn.
Ik kan niet zien of je zadel goed ligt vanaf een foto, zeker niet als je erop zit. Ik ga mee met het advies van Judje om een goede zadelmaker te laten komen die een partij zadels meeneemt. Veel zadelmakers hebben ook tweedehands zadels.

serenta

Re: Zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:25

Ik doelde meer op het type paard met de foto's niet of een zadel zou passen of niet. Heb er een tijd geleden al een zadelmaker bij gehad en toen waren we tot de conclusie gekomen dat mijn huidige zadel het beste lag, maar hij is inmiddels alweer een heel stuk breder geworden.
Heb op internet Braaf zadelservice gevonden, heeft iemand hier ervaring mee? Zat er ook aan te denken om Divoza te bellen morgen.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:48

de knight rider zit wel lekker de neptunes heeft een vriendin van me en de minder zit gelijkwaardig groetjes

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:29

VSW-->HAR

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:48

Wat dacht je van een boomloos zadel? Die zijn heel makkelijk aan te passen als het paard nog groeit, goed voor de rug en voor de houding van de ruiter! Kijk eens op www.boomloosrijden.nl :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:55

ik heb ervaring met divoza en ben er dik tevreden over...ze hebben bij mij 2 keer een zadel aangemeten op mijn paard (eerst lammie een vrij smelle fries met een redelijk normale boommaat, daarna Jana oudere type fries en erg breed met boommaat 37)...en het zadel van Jana ligt uitstekend op Jana...en zit ook heerlijk (Rossner Amerika, dressuur)...