Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Contemplate schreef:Het gaat niet fijn zijn voor jou gok ik. Ik pas zelf in een 16,5 / 17 inch. Toen ik laatst op een 18 inch dressuurzadel met vlakke zit een stukje had gestapt rolde over het zadel met mijn bekken. Had echt nul houvast en had het idee dat ik waarschijnlijk beter zou zitten zonder zadel. Ik voelde me echt een kind wat net begon met rijden, zo slecht.
Is een goede barebackpad met inlages geen optie voor tijdelijk? Bijvoorbeeld Grandeur, Barefoot, Christ, Edix hebben wel fijne pads met inlages voor de drukverdeling. Ander dan bij een zadel, is de ruiter bepalend voor de juiste maat. Vaak kun je dat wel vinden adhv jouw broekmaat. Als je een barebackpad neemt met wrong bij je been en achter op de zitting, zit je in mijn ervaring echt wel stevig en opgesloten.
dollyspikkel schreef:Contemplate schreef:Het gaat niet fijn zijn voor jou gok ik. Ik pas zelf in een 16,5 / 17 inch. Toen ik laatst op een 18 inch dressuurzadel met vlakke zit een stukje had gestapt rolde over het zadel met mijn bekken. Had echt nul houvast en had het idee dat ik waarschijnlijk beter zou zitten zonder zadel. Ik voelde me echt een kind wat net begon met rijden, zo slecht.
Is een goede barebackpad met inlages geen optie voor tijdelijk? Bijvoorbeeld Grandeur, Barefoot, Christ, Edix hebben wel fijne pads met inlages voor de drukverdeling. Ander dan bij een zadel, is de ruiter bepalend voor de juiste maat. Vaak kun je dat wel vinden adhv jouw broekmaat. Als je een barebackpad neemt met wrong bij je been en achter op de zitting, zit je in mijn ervaring echt wel stevig en opgesloten.
Topic is 14 jaar oud, ik denk dat het probleem ondertussen wel opgelost is