Cap reinigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:58

Nu merkte ik overlaatst dat mijn halve stal mijn cap mee gebruikt om te rijden.
Nu vind ik dit ronduit walgelijk. Zij zweet er in ( ik ook dat weet ik wel ) maar het idee alleen al. Ik nam hem vast en hij was gewoon NAT vanbinnen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was deze te laten reinigen? Of gewoon een nieuwe aanschaffen ?

Ja zodra hij proper is zal ik haar er op aanspreken, maar tot die tijd zet ik dat ding niet meer op hoor.
Ik vind het echt vies

boooo

Re: Cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:01

Dat is niet echt fris nee..
Ik heb wel eens gehoord dat mensen hem in de vaatwasser doen, weet alleen niet hoe de cap er weer uitkomt.. :')

nelboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:02

je kan het onder de kraan houden en laten drogen, dat lijkt me het beste meschien ook met zeep. Maar ik weet niet of je je cap mag wassen.

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:39

Ik stop mijn cap in een kussensloop in de wasmachine. Werkt prima en mijn cap komt er keurig schoon uit. Let er wel op dat je dingen die eventueel kunnen roesten even afdroogt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:41

Ik reinig mijn cap door 'm onder de harde straal van de douche te houden. Kun je meteen zien wat voor viezigheid eruit komt. Ik doe het niet vaak, ik weet namelijk niet of het kwaad kan. Maar op een gegeven moment is die cap zo vies dat ie wel schoongemaakt moet worden.

labratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:45

Ik zou hem niet met zeep wassen aan de binnenkant. Als je hem dan niet 100% uitgespoeld krijgt gaan de zeepresten misschien irriteren op je voorhoofd.
Er bestaan trouwens ook caps met een uitneembare binnenvoering die gewoon in de wasmachine kan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:50

Cap kan prima in de wasmachine. Handdoek eromheen wikkelen en dan in een dichtgebonden kussensloop (neem oud spul, hij kan behoorlijk afgeven). Gewoon op 40 graden met een mild wasmiddel, niet centrifugeren, eventueel keertje extra spoelen en rustig laten uitlekken en drogen. Weggooien kan altijd nog :)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:56

bedankt voor de tips ... :)
Ik ga hem in de wasmachine doen , met kussensloop en handdoek. Lijkt me het veiligste

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:05

ik hoorde laatst ook iets over schoonmaak alcohol?
wasmachine hoor je wel vaker, maar ik durf het zelf niet.. :o

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:34

x_Maxime schreef:

Ook ik durfde het in eerste instantie niet aan, toch maar gedaan en moet zeggen, het gaat hartsikke goed :j Wel flinke handoek erom heen en afbinden met van die dikke post elastieke en dan in een kussensloop.
Ik las in een ander topic met zelfde onderwerp dat er zelfs bokkers zijn die hun peperdure gpa cappie zo wassen en dit al al veelvuldig hebben gedaan

nikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:26

ik zeg vaatwasser!
werkt echt!

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:38

aafje87 schreef:
x_Maxime schreef:

Ook ik durfde het in eerste instantie niet aan, toch maar gedaan en moet zeggen, het gaat hartsikke goed :j Wel flinke handoek erom heen en afbinden met van die dikke post elastieke en dan in een kussensloop.
Ik las in een ander topic met zelfde onderwerp dat er zelfs bokkers zijn die hun peperdure gpa cappie zo wassen en dit al al veelvuldig hebben gedaan

Oh oke! Ja ik heb ook een gpa, daarom durfde ik het niet omdat, stel dat het mis gaat, beetje zonde van mn gpa haha. Ga het denk ik eerst met een oude proberen :)

Laura1602

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:12

Goed idee, ik zit zelf ook altijd met dat probleem.
Nou had ik zo'n cap met een binnenvoering, waar aan de onderkant soort 'papier' zat. Nou moet ik eerlijk zeggen dat dat met de tijd wel redelijk eruit is gegaan, maar misschien toch nog een andere manier om het te doen, om het papier te besparen :P?

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:35

In de wasmachine doen, kort programma, stuk of 3 á 4 handdoeken erbij. Ik doe het regelmatig, ook met mijn GPA cap.

_shana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 01:39

boooo schreef:
Dat is niet echt fris nee..
Ik heb wel eens gehoord dat mensen hem in de vaatwasser doen, weet alleen niet hoe de cap er weer uitkomt.. :')

Lijkt me niet heel erg handig?

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:52

Ik ga mn cap zo in de wasmachine doen.. ben erg benieuwd hoe ie er uit komt!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:56

Ik doe het altijd anders, omdat bij mijn vorige hh cap de buitenkant anders los liet.

In een emmer met handwarm water en biotex (zonder bleek!) en lekker soppen. Daarna goed uitspoelen en aan de lucht laten drogen. Dan is hij weer lekker schoon zonder irritatie van wasmiddel.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:37

Hij is inmiddels in de wasmachine geweest, en nog helemaal heel & lekker schoon :D