EJ zadels.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

EJ zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:59

Tsja, ik ben op het moment niet echt op zoek naar een zadel, maar ik zat even rond te neuzen op de EJ site en ik kwam de eigen merk zadels tegen.

Ik zat te kijken naar de prijzen en je vraagt je toch af of het qua kwaliteit veel verschilt van de Baseline zadeltjes van Divoza enzovoorts.

Heeft iemand er ervaring mee? :)

Ik heb gezocht, maar ik kon geen ander topic vinden. :)

LKdressage

Re: EJ zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:45

Dat ligt er aan voor welk EJ huismerk je gaat:)
De Barato zijn de goedkoopste, deze zijn denk ik redelijk te vergelijken met de baseline divoza zadeltjes, geen al te beste kwaliteit dus..
Dan heb je de Epplejeck zadels, deze zijn iets degelijker en van betere kwaliteit/pasvorm dan de barato's, vergelijkbaar met de pagony's van Divoza.. Ook heb je nog Quur, het duurste eigen merk van EJ. Dit zijn redelijk tot goede middeklas zadels, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Rossner van Divoza of JC, ruitergilde enz..
Ik zou zelf geen Barato kopen, best een aardig zadeltje qua uiterlijk maar niet voor intensief gebruik..

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:03

iemand ervaring met de Quur zadels ? prijs/kwaliteit ? zat net te kijken en ik moet zeggen dat het mij een net zadeltje lijkt..

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:30

Een vriendin van mij heeft er een van Quur, deze was rond de 1000,- en past heel mooi op haar paard.
Kwaliteit van het leer viel mij echt reuze mee, heel mooi en zacht. Alleen de singelstoten waren wat stug.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:18

ik had laatst een EJ zadel vast. en die kussens waren enorm scheef. echt not done dus.. :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:46

en heb je de beugelriemhaken wel eens bekeken? Zelfs van de duurste zadels zitten die zeer geregeld scheef aan de boom. En ze zijn niet eens van rvs (bij Rossner ook niet).
En dat geeft toch kwaliteit aan, oftewel, in dit geval is de kwaliteit niet al te best.
De beste zadels zijn de simpele kunststof zadeltjes. Die zijn hun geld wel waard.