Neusriem beschadigd door schuren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Neusriem beschadigd door schuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 23:15

Vandaag was ik net klaar met optuigen, Silver stond met het halster om zijn hals te wachten op de poetsplaats. Ik ging nog even naar de wc. Toen ik terug kwam had hij duidelijk geschuurd met zijn hoofd over dit muurtje. Krassen over de neusriem, dus een paar bruine krassen. En een paar cm van de zachte 'onderlegging' van mijn neusriem open geschuurd! Het is geen duur merk, een neusriem van STAR, maar vind het zo jammer. Heb hier thuis nog een Stübben neusriem liggen, maar daarvan vind ik de vorm niet mooi dus gebruik ik slechts de bakstukken.

Wie oh wie kan mij helpen de geschuurde stukjes een beetje mooier te maken? Het is niet super in het zicht en als je er een paar meter voor sta zie je het al niet meer. Verder is de neusriem nog in orde, hij is niet 'vitaal' beschadigd. Maar ken mezelf en ga me daar aan ergeren, ik verzorg mijn tuig heel goed en houd er niet van als het beschadigd is. De mooie ronde onderlegging is nu gerafeld, die openingen zijn weer lichter en die krassen over de neusriem zijn bruin.

Ik dacht zelf aan het aanbrengen van zwarte lederolie?

Hopelijk zijn er hier mensen die gekrast leer al eens 'gerepareerd' hebben.

Groetjes Lara

Persevero

Re: Neusriem beschadigd door schuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:20

mis ff foto van de neusriem maken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:22

Ik zou het proberen met bruine lederolie. Zwart kan opvallen.:)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 22:19

@66996236: Ik zal als ik er aan denk wel even een foto maken ja! Klopt is waarschijnlijk makkelijker te beoordelen.

@upendo: Bruin heb ik helaas niet, ik denk dat ik gewoon een beetje aan de zijkant probeer. Als dat te donker is misschien met neutraal leervet.

Ik zal ook even een foto plaatsen en het voor-na resultaat laten zien. Bedankt voor de reacties!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:24

neusriem kun je wellicht met wat (goed dekkende) zwarte schoenpoets weer mooi krijgen, gewoon de hele neusriem meenemen dan heb je ook vrijwel geen kleur verschil.

zo heb ik ook een neusriem kunnen 'redden' die ook flink beschadigd was. :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:26

hier ook eens met schoenpoets gedaan bij een kras op een zadel, maar wel belangrijk om goed na te wrijven ivm afgeven.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:47

hoort het zwart te zijn?
ik heb pricies het zelfde gehad, heb een dikke laag zwarte schoenpoets te zijn