Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Myca schreef:Als dit probleem pas van de laatste tijd is, kan je er dan niet beter een goede zadelmaker bij halen? Blijkbaar kan het wel goed, ik zou als ik jou was geen oplossingen gaan zoeken in lapmiddelen. Een zadel moet zonder extra's gewoon goed liggen.
Misschien is je hele probleem weer verholpen als je zadel opnieuw gevuld is.
TICKELS schreef:Ik zou je zadel laten nakijken door een msfc-er zadelpasser.
Je kunt een antislipmat overwegen. Daar heb ik goede resultaten mee bereikt (merk Prolite).
Bij dit paard is geen enkel zadel passend (lees niet glijdend) te krijgen omdat de lijn van de singelgroeve naar de lies oploopt waardoor alle zadels naar achteren glijden.
TICKELS schreef:Bij dit paard is geen enkel zadel passend (lees niet glijdend) te krijgen omdat de lijn van de singelgroeve naar de lies oploopt waardoor alle zadels naar achteren glijden.
Dakario schreef:skyline schreef:Misschien helpt het om een borst tuig te kopen die je wel aan de zadelringen moet bevestigen
borsttuig die je aan zadelringen moet bevestigen belemmeren wel schoudergebruik van mijn paard dan gaat hij met nek omhoog springen en dat is niet de bedoeling. maar bedankt voor de tip!
Dakario schreef:TICKELS schreef:Bij dit paard is geen enkel zadel passend (lees niet glijdend) te krijgen omdat de lijn van de singelgroeve naar de lies oploopt waardoor alle zadels naar achteren glijden.
kan iemand deze zin duidelijker uitleggen? mss is dat het probleem. ik heb mijn paard ook met andere zadels gereden met verschillende merken maar allemaal schuiven naar achter. ook met antislipgel die tussen zadel en onderlegger ligt.