Ik ben nu al een flinke tijd bezig met het zoeken naar resultaten van drukverdelings testen van boomloze zadels. Maar ik heb tot zo ver nog niks kunnen vinden. Dus probeer ik het zo maar.
Ik ben op het moment mijn haflinger aan het inrijden met een barefoot cheyenne en tot nu toe bevalt het super. Maar omdat het gros bij ons op stal endurancewedstrijden rijdt en de daarbij horende trainingen wil ik me oriënteren op een ander zadel zodat ik straks met een gerust hart mee kan de bossen in (op dit gebied vertrouw ik de cheyenne niet zo vandaar de zoektocht). Het liefste zou ik weer een boomlooszadel willen ivm het continu veranderen van mijn jonge paard. Nu ben ik dus al een tijd bezig met het uitzoeken wat het beste boomloze zadel is qua drukverdeling. Nu weet ik dat dit ook grotendeels van de ruiter af hangt maar ik wil graag een zadel wat qua kwaliteit hier goed op aan sluit. Zelf ben ik erg geinteresseerd in de Trekker Endurance Pro en de Ghost. Vooral omdat deze zadels volledig aanpasbaar zijn.
Nu zou ik graag ervaringen (positieve en negatieve) van mensen zien die bijvoorbeeld een plip-test hebben gedaan met deze zadels. Ik heb een tijdje terug een test gezien van een Barefoot zadel dus ze zijn er wel maar ik weet niet waar ik zoeken moet.
Ook zou ik graag meer willen weten over andere zadels die het op lange afstanden goed doen en dan vooral de boomloze zadels.