Ik wilde vandaag een Barefoot Cheyenne Drytex bestellen met daarbij endurance fenders. Nu vertelde de wederverkoopster mij, dat de fabrikant heeft aangegeven dat er beter geen fenders meer bij de drytex zadels geleverd kunnen worden, omdat deze zouden gaan schuren op het zadel. Aangezien er op de website van boomloosrijden.nl wordt gezegd dat fenders zorgen voor een stabielere beenligging, zou ik het liefst fenders nemen. Maar als dit mijn zadel beschadigt, is dat natuurlijk ook zonde. Wat zijn jullie ervaring met de combinatie fenders-drytex? In hoeverre wordt je zadel hierdoor beschadigd? En is het nou echt waar dat beugelriemen minder stabiliteit geven dan fenders?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik dacht dat ik eruit was maar nu weet ik het even niet meer!
Groetjes Cindy
PS als dit hier niet goed staat, mag het verplaatst worden hoor! Wilde niet zomaar binnen komen vallen in het boomloos huiskamertopic.
Anoniem
Geplaatst: 02-06-10 15:39
Ik heb geen Dry-tex maar wel meerdere leren varianten gehad. Zelf vond ik dat de normale stijgbeugelriemen meer schade gaven op het zadel dan de fenders. Het enige wat ik me zo voor kan stellen is dat het materiaal van de fenders niet goed samen gaat met het Dry-tex. De fenders die ik van BF had waren bij de riemen niet van glad leer maar van nubbuck (is iets ruwer). Maar dat is goed op te lossen door ze goed in te oliën. Dan worden die 'haartjes' zacht.
cissi
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-10 15:41
Ja het leek mij ook dat beugelriemen meer schade zouden geven, omdat die smaller zijn. Maar ik denk inderdaad dat vooral het materiaal een probleem is. Goed oliën zou misschien wel eens kunnen helpen ja, maar ga ik die gok nemen? Moeilijk!
Anoniem
Geplaatst: 02-06-10 15:45
Ik denk dat je het beste even pmarena (van boomloosrijden.nl)een pb kan sturen. Ik weet zeker dat zij eerlijk advies geeft.