Neusnetje aan een stang en trenshoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carow

Neusnetje aan een stang en trenshoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:54

hallo allemaal,

Mijn paard heeft al een aantal jaar een pollenallergie, na veel gedoe zijn we hier achter gekomen en sinds we
met een neusnetje rijden heeft hij weinig last meer ( hij schudde erg veel met zijn hoofd tijdens het rijden)

Nu mogen we Z starten en heb ik een heel mooi stang en trens hoofdstel gekocht met extra brede neusriem..
Helaas blijft het netje met geen mogelijkheid fijn zitten, ik mis ten eerste al de sperriem waar het netje netjes
onder bleef zitten en ook het klittenband past niet om de neusriem. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben
of wel is hebben gezien? Ik zou graag weten hoe jullie wel fijn met een neusnetje en stang en trens kunnen rijden!

het gaat dus om zo'n netje:
Afbeelding

Groetjes

Champie_Me

Re: Neusnetje aan een stang en trenshoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:32

lastig!! ben je zelf niet handig genoeg om het klitteband te verlengen??? dan is als ik het goed begrijp het probleem opgelost toch? verder heb ik geen ervaring (niet met S&T als met die netjes maar lijkt me wel een oplossing?)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:57

zou idd ook voor het verlengen gaan.
eventueel kan een schoenmaker of naaiatelier (?) je wel helpen

carow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 08:21

Het probleem is niet zozeer het vastmaken aan de neusriem, maar het netje klapt dan ook om het waait dus omhoog. Dit komt omdat ik dan de sperriem mis.. Dat had ik er niet zo duidelijk bijgezet

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:32

om thuis te rijden een elastiekje aan je neusnetje naaien en op wedstrijd het neusnetje tijdens de proef aflaten en hopen dat je de proef rond komt zonder veel hoofd geschud

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:03

of eventueel een riempje/touwtje eraan bevestigen dat je om de mond heen kunt doen. Niet te strak natuurlijk en weet ook niet of dat toegelaten is tijdens wedstrijden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:10

furyke, dat weet ik eigenlijk ook niet, dat zou nagevraagd moeten worden bij de KNHS. Het was wel het idee dat ook bij mij opkwam!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:12

Je hoeft natuurlijk niet met S&T te gaan rijden. Ik zou gewoon je normale neusriem houden. Als je paard daar fijn op loopt....

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:14

Heb jij een netje van paardendrogist.nl waar je het netje zelf nog tussen de klittenband moet klemmen of een netje waar de klittenband al aanvast zat toen je hem kocht?
Ik heb beide soorten netjes en met het netje van de paardendrogist kan ik prima zonder sperriem rijden; netje komt niet omhoog, het is ook een wat stijver netje. Misschien een idee om die eens te proberen als je die nog niet hebt.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:15

Die van ons blijft goed zitten , en wij hebben ook geen sperriem, wij hebben hem aan een menhoofdstel hangen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:17

Wil je persé met stang en trens rijden?
Anders zou ik lekker zo blijven rijden :)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:10

TS geeft duidelijk aan dat ze een nieuw hoofdstel heeft gekocht en deze niet voor in de kast heeft ;) En zoekt een oplossing voor het netje...

Vriendin van mij heeft idd ook 2 verschillende netjes en 1 daarvan is net wat harder en blijft prima zitten! Zoals Annumarie ookal zei...zal wel even navragen welke waar vandaan komt!