Welke vliegendeken met hals en buikbescherming vooor op wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muffin_

Welke vliegendeken met hals en buikbescherming vooor op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 09:27

Wij hebben altijd zoveel last van dazen en ander lastige insecten tijdens de zomermaanden. Ik wil eens een goede vliegendeken met hals (en eventueel buikbescherming) uitproberen zodat de paarden toch zoveel mogelijk kunnen genieten van weidegang, maar ja.... wat is een goed merk?

Hoor graag tips en ervaringen (goede en slechte) over de verschillende merken ed. die er op de markt zijn!

bedankt!!

edit: ik had wel al een topic gevonden voor quarterhorses, maar hierbij gaat het om een grote maat rijpaard (stokmaat ca 1.75)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:07

Horseware heeft hele goede vliegendekens, met losse afneembare hals, of met een vaste hals, geinpregneerd of juist niet, er kan ook een waterdichte dunnen onderdeken nog onder, maar niet onder de Amigo Mio.
Niet met buikflap, dat hebben ze geen van allen (is ook niet nodig, dekens vallen ruim/lang genoeg, waarbij je bij sommige als het ware wel een buikflap krijgt, door de singels).
Hier kun je ze vinden:
http://www.horseware.com/ss10%20site/fo ... sheets.asp

EvelienH

Re: Welke vliegendeken met hals en buikbescherming vooor op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:25

Bucas heeft een vliegendeken met buikflap, alleen niet geschikt voor paarden met een hoge schoft weet ik uit ervaring.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:19

Ik heb de Ramob Protector van Horseware, super fijne deken met een goede ruime hals.
Eenvoudig vast te maken en lekker flinke buikflap!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:34

EvelienH schreef:
Bucas heeft een vliegendeken met buikflap, alleen niet geschikt voor paarden met een hoge schoft weet ik uit ervaring.

En een vaste hals, dus mochten de manen afschuren heb je niets meer aan je deken (tenzij je een paard zonder manen wilt...). Ik heb bij Josie (zie hierboven) een rambo protector (met afneembare hals) besteld, maar nog geen ervaring.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:17

horseware zijn de beste vliegendekens. Bucas is idd niet voor paarden met een hoge schoft en/of een flink front.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:30

sectolin bevalt ook heel goed en is een stuk voordeliger

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 07:36

dank je wel!

Mmm, bucas valt dan waarschijnlijk af voor mijn paard, ze heeft geen enorme schoft maar wel flink front/hals.
Zijn de genoemde merken ook duurzaam, of zijn ze na 1 zomer 'op' ? Deken zal niet dag en nacht opliggen, maar enkele uren per dag en op stal uiteraard weer af.

Nog een vraag, ademen de genoemde merken ook goed, of gaan de paarden snel zweten?

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:46

Heb er zelf 1 van Horseware, geinpregneerd en met hals. Heb deze deken nou 3 zomders en ziet er nog super uit! Nergens kapot of iets dergelijks. Was wel 178 euro, maar is zijn geld meer dan waard!!

smurf26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:52

Hoi, ik heb mijn paard al drie jaar onder een exceemdeken van Pagony staan. Ze heeft geen exceem maar wel een flinke lange hals en dat past allemaal prima, de deken is nog steeds heel. Ze zweet er niet onder, hij schuurt niet op de schoft. Na drie jaar rekt hij wel wat uit, maar ja drie jaar (ongeveer 6 uur per dag) voor 69 euro!

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 10:04

iemand misschien nog ervaringen met Harrys Horse?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:49

Ik hou niet van de pasvorm van HH, vind de ruimte bij de borst en schoft te smal.
als je een rank gebouwd dier hebt geen probleem maar het grootste deel van de HH gebruikers die ik ken heeft drukplekken of doorschuren bij de schoft, schuurplekken op de schouder enzovoort.

Maar dat is mijn ervaring. ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:32

Ik heb er een van Nika, met vaste hals en buikflap. Bevalt prima. Kostte ook niet duur, iets van 30euro ofzo!?

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:30

Ik heb de horse pro deluxe van s&k ik vind het zelf een super deken, hals en buikbescherming.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:14

De Hoodie van Horseware. Door de lange zijkant en de 3 singels sluit de deken zo goed al om de buik en door het kopstuk met oren blijft ie ook bovenaan de hals goed zitten (zonder af te zakken wat veel dekens met hals doen).

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:20

De harry's zit niet lekker bij de voorsluiting en trekt achter de schoft heb daarom destijds een bucas aangeschaft.
Ondanks dat mijn paard een flinke schoft heeft geen problemen je paard moet echter niet te breed van voren zijn want dan zit de deken niet best.