Showhalsters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Showhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:11

Ik ben de laatste tijd gefascineerd door die showhalsters dat egyptische arabieren dragen,
ik vind ze echt heel prachtig, en ik zou er graag eentje aanschaffen voor mijn Anglo-Arabier. Nu zit ik wel wat in met die ketting, kan dat niet ongelooflijk pijnlijk zijn voor het paard? Of lijkt dat maar want op stal zie ik er ook wel lopen met hengstenketting, al zie ik echt niet waarom, dan hang ik nog liever achter mijn paard als hij was moeilijk doet dan hem zo hard aan te trekken met een ketting, of overdrijf ik daarmee?

Quir

Re: Showhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:30

Hmm, een hengstenketting heeft soms best nut. Zoals bij sommige (dek)hengsten! Als je paard braaf is, geen om doen. Waarom zo streng zijn als die gewoon luistert. Heb je een paard wat heel lastig in de hand is, kan je het doen. Alleen heeft een ketting wel nadelen. Stel dat het paard schrikt of begint te rotzooien en je kan hem niet houden en laat m los. Kans dat hij op het touw gaat staan is groot, kaak breken is dus ook groot.

Ik heb er nooit 1 om, behalve bij de (dek of jonge) hengsten. Die hebben m gewoon af en toe echt nodig. Ook alleen als ik tussen andere paarden door moet.

Champie_Me

Re: Showhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:05

als je kiest voor een hondenketting (dus 2 ringetjes met een ketting er tussen, zo een slipketting) en dan je lijn aan de ringetjes maar als je het deel wat tegen je paard aan zit ook door de lijn doet dan heb je er geen last meer van want dan heb je ongeveer 't zelfde als dat je zou hebben met een standaard halster+touw...