misschien kunnen jullie mij helpen, ik wil een dressuurzadel aan gaan schaffen , en wil graag een zadel met een zacht,diepe zit. in een ruitershop heb ik gezeten op een euroriding achat, en vond dat prettig zitten.(medium boom, en 17 max.17,5 inch) uiteraard zijn er meerdere merken met dressuurzadels die een zachte diepe zit hebben(gedwongen zit) hebben jullie tips mbt merk/model en waar te gaan kijken? ik woon vlakbij breda, maar ben bereid een stukje te rijden, en degene die toevallig een geschikt zadel in de verkoop hebben mogen uiteraard ook reageren!(mits passen toegestaan is) bij voorbaat dankjewel voor jullie tips! grtzz rachel
Ik heb een euroriding titan 2, heeft een hele mooie diepe zit.
heerlijk ik heb een ainsley en een kentaur. beide diepe zit en zacht
fiona2005
Geplaatst: 01-06-10 12:12
germie schreef:
Massimo, Kent en Masters, Fryso.
Kent & Masters heeft toch juist geen diepe zit? Die van mij iig niet en dat is een gewone dressuur.
Moatsje
Geplaatst: 01-06-10 12:21
Ainsley Integra heeft een diepe zit en zit heerlijk zacht.
Bloempjeh_
Geplaatst: 01-06-10 12:34
Heb een kieffer Ulla Salzgeber, zit als een zetel.
Binnenkort ga ik een keertje proefrijden met enkele zadels van Saint Lourdes. Heb er al leuke reacties over gelezen en ze zitten nog in een fijne prijsklasse
kieffer staat imo niet bekend als een zacht zadel, die wel dan?
listiglistje
Geplaatst: 01-06-10 12:59
Ik ga zelf eind dit jaar een Anatomica Octant aanschaffen, diepe zit, heerlijk zacht en veel wrong!
Bloempjeh_
Geplaatst: 01-06-10 13:00
superwoman schreef:
kieffer staat imo niet bekend als een zacht zadel, die wel dan?
Oeps heb ik over gelezen Blijft wel zo dat ie als een (harde) zetel zit
Martine_Levi
Geplaatst: 01-06-10 13:10
Ik heb een Merano zadel, lekkere zachte en diepe zit. Geloof alleen wel dat ze die alleen nog in Urk verkopen.. Maar zit heerlijk en is prijstechnisch ook goed te doen!
germie
Geplaatst: 01-06-10 13:50
fiona2005 schreef:
germie schreef:
Massimo, Kent en Masters, Fryso.
Kent & Masters heeft toch juist geen diepe zit? Die van mij iig niet en dat is een gewone dressuur.
Niet extreem diep nee, maar wel zacht. En diep genoeg om er goed en netjes op te zitten.
carien13
Geplaatst: 01-06-10 13:54
listiglistje schreef:
Ik ga zelf eind dit jaar een Anatomica Octant aanschaffen, diepe zit, heerlijk zacht en veel wrong!
De bovengenoemde zadels zijn inderdaad super qua zit. Wel erg prijzig vind ik. Zelf heb ik een Ainsley Vanguard, een zadel dat tweedehands voor een zeer redelijke prijs te koop is en toch echt een hele mooie diepe zit heeft. De wrong is iets minder extreem, maar dat vind ik zelf wel fijn.