Painted White is 1 van mn verzorgpaardjes.
Ze wordt 2 juli 3 jaar, dus zijn we op zoek naar een zadeltje.
Voorkeur gaat uit naar dressuur.
Nu kwam ik op de site van 'InterHippique' leuke zadels tegen, en vraag me af of iemand hier ervaring heeft met die zadels.
De eerste is deze:

Pony dressuur zadel set ' Rider Kidz ' Art.nr. 0412033
Mooie dressuurzadel set voor een bijzonder voordelige prijs. Het zadel heeft een makkelijke pasvorm en een prettige diepe zit. Incusief hoofdstel en inclusief sjabrak. Inclusief beugels, beugelriemen en dressuursingel.
Diepe zit en teruggesneden kamer. Extra verstevigde singelstoten. De beugelriemen kunnen ook onder het zweetblad bevestigd worden.
- rundleder in combinatie met kunststof
De 2e is deze:

Pony dressuurzadel ' Verwisselbare boom ' Art.nr. 0412037
Bijzondere prijs-kwaliteit verhouding. Mooi kunststof lichtgewicht dressuurzadel met eenvoudig te verwisselen boom. Door de combinatie van een diepe zit en een zachte stroeve equisuede zitting vindt de ruiter een vaste correcte zit in het zadel. Ook de wrongen zijn verstelbaar en individueel aan te passen aan de wensen van de ruiter
De verwisselbare boom en makkelijke pasvorm maakt dit zadel voor veel pony's geschikt. . Licht in gewicht en makkelijk in onderhoud. Diepe comfortabele zit. Teruggesneden kamer. Stroef en zacht equi suede knie- en zit deel. Wrongen verstelbaar. De zadels worden standaard geleverd met medium boom. Losse bomen zijn apart verkrijgbaar.
Uiteraard gaan we binnenkort sowieso een keer langs bij die zaak om ze in het echt te bekijken, maar was wel benieuwd of hier misschien mensen zijn die ervaring met deze zadels hebben..
Ervaringen met deze zadels ben ik ook wel benieuwd naar, staan daar ook op de site:
Shetland en pony dressuurzadel ' Wintec 500 '
pony dressuurzadel ' Harrys Horse '
Pony dressuurzadel ' Excelsior Kidz '
Pony dressuurzadel ' Riders Pride '