Vraagje over pony dressuurzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Vraagje over pony dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:59

Hoi!

Painted White is 1 van mn verzorgpaardjes.
Ze wordt 2 juli 3 jaar, dus zijn we op zoek naar een zadeltje.
Voorkeur gaat uit naar dressuur.

Nu kwam ik op de site van 'InterHippique' leuke zadels tegen, en vraag me af of iemand hier ervaring heeft met die zadels.

De eerste is deze:

Afbeelding
Pony dressuur zadel set ' Rider Kidz ' Art.nr. 0412033

Mooie dressuurzadel set voor een bijzonder voordelige prijs. Het zadel heeft een makkelijke pasvorm en een prettige diepe zit. Incusief hoofdstel en inclusief sjabrak. Inclusief beugels, beugelriemen en dressuursingel.

Diepe zit en teruggesneden kamer. Extra verstevigde singelstoten. De beugelriemen kunnen ook onder het zweetblad bevestigd worden.

- rundleder in combinatie met kunststof

De 2e is deze:

Afbeelding
Pony dressuurzadel ' Verwisselbare boom ' Art.nr. 0412037

Bijzondere prijs-kwaliteit verhouding. Mooi kunststof lichtgewicht dressuurzadel met eenvoudig te verwisselen boom. Door de combinatie van een diepe zit en een zachte stroeve equisuede zitting vindt de ruiter een vaste correcte zit in het zadel. Ook de wrongen zijn verstelbaar en individueel aan te passen aan de wensen van de ruiter

De verwisselbare boom en makkelijke pasvorm maakt dit zadel voor veel pony's geschikt. . Licht in gewicht en makkelijk in onderhoud. Diepe comfortabele zit. Teruggesneden kamer. Stroef en zacht equi suede knie- en zit deel. Wrongen verstelbaar. De zadels worden standaard geleverd met medium boom. Losse bomen zijn apart verkrijgbaar.

Uiteraard gaan we binnenkort sowieso een keer langs bij die zaak om ze in het echt te bekijken, maar was wel benieuwd of hier misschien mensen zijn die ervaring met deze zadels hebben..

Ervaringen met deze zadels ben ik ook wel benieuwd naar, staan daar ook op de site:

Shetland en pony dressuurzadel ' Wintec 500 '
pony dressuurzadel ' Harrys Horse '
Pony dressuurzadel ' Excelsior Kidz '
Pony dressuurzadel ' Riders Pride '

knollentuin

Re: Vraagje over pony dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:01

ik ken de zadels van interhippique niet maar mijn dochter rijdt op een van harry's horse en die bevalt prima,voor kinderen is dat kunstof nog wel fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:03

Ik zou het zadel met de verwisselbare boom nemen.
Het is namelijk zo dat een paard dat onbeleerd is een compleet andere bespiering krijgt als deze getraind word. Daardoor kan het zadel nog weleens krap gaan zitten, en met een verwisselbare boom heb je dat probleem imo niet zo snel.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 19:09

Die met die verwisselbare boom lijkt mij idd ook handig, ook omdat ze misschien nog wat groeit. En idd qua bespiering ook.
Ben benieuwd hoe hij in het echt is, is ook wel fijn als hij lekker zit natuurlijk :D

Er gaat trouwens geen kind op, maar ik! En 1 andere verzorgster.
Ik ben dan wel 21, maar erg klein! En de andere verzorgster ook dus wij passen er allebei op.

Foto van Painted White is in mijn profiel te vinden trouwens.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 19:10

knollentuin schreef:
ik ken de zadels van interhippique niet maar mijn dochter rijdt op een van harry's horse en die bevalt prima,voor kinderen is dat kunstof nog wel fijn

Heeft die ook een goede diepe zit?
En hoe zijn de kniewrongen? :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:12

ja er zit een fijne zit in en de wrongen zijn wisselbaar,dat zit met klittenband handig. en er zit een wisselbare boom in ik heb meteen bij aanschaf twee bomen erbij besteld voor de zomerwei en winterstand zeg maar...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 19:13

Oke dat is handig! Fijn dat die ook met een verwisselbare boom is.
Weet ik een beetje naar welke zadels ik kan kijken :j

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:18

Ik heb het zadel met die verwisselbare boom. Ik ben er zeer tevreden over, het ziet er mooi uit,zit lekker en door de verwisselbare boom ook goed passend te maken. Ik heb de beugelriemen wel onder de zweetbladen doorgedaan, ik denk dat anders het zweetblad zo snel lelijk wordt maar of dat echt zo is weet ik niet.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 19:30

Ik vind beugelriemen onder het zweetblad ook fijner :j
En het zweetblad blijft er inderdaad mooier door ;)
Bedankt voor je post :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:45

Nog meer ervaringen ??