Hallo, Na lang wachten heb ik dan nu toch echt een nieuw zadel nodig. Nou wil ik een springzadel (overleg met instructrice is gedaan, en kan met mijn vzh ook dressuur) maar weet niet zo goed welke. We willen wel een goed zadel, dus geen zadelmarkt, maar het hoeft ook geen prestige van 2000 euro te zijn. Nou ben ik zelf niet echt een zadelkenner dus vraag het aan jullie. Ik moet een 17 inch zadel hebben. De reden waarom het geen prestige hoeft te zijn is dat ik nog niet precies weet wat ik wil. Ik wil wel springen, maar moet ook dressuur gaan doen, dus ik heb 2 zadels nodig. mijn moeder wil wel een duur zadel kopen als ik eruit ben wat ik wil, en geen dressuur meer hoef en niet meer spring.
als ik jou was zou ik een zadelpasser laten komen met een bult 2e hands springzadels. de zadels die passen even uitproberen (paar rondjes stap draf galop en evt een sprongetje) zodat je weet wat je zelf prettig vind
Ja dat zijn we wel van plan ja. Mijn moeder wil epplejeck maar ik heb liever de zadelpasser, omdat die er toch net wat meer verstand van hebben na mijn idee
ja hoor lekker 2e hands zoeken dan kun je een goed merkzadel nemen in je budget,en een goede passer laten adviseren
ietjelover
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-10 19:07
Ik heb nu idd ook een jc. Mijn zadel komt van een manege af waar het nooit ingeet wordt en ik merk dat oevaak ik het ook invet het helemaal uitgedroogt is, en scheurt dus moet een nieuw komen. mijn moeder had ook gekeken voor barato alleen heb weinig vertrouwen in dat zadel, als ik kijk wat de prijs is. ook rijd ik vaak dus moet geen zadel zijn wat je maar 1 keer pw kan gebruiken.
je moet goed uitkijken bij verhoeven. Hij heeft goede zadels, dat klopt. Maar of ze passen is nog een 2e. Zo heeft hij bij ons op stal 2 zadels aangemeten die gewoon echt voor geen meter passen. En bij ons zadel is het net aan, dus kijk zelf ook heeeel goed
Hier op stal liggen alle zadels helemaal goed, die door hem aangemeten zijn. Verder heb ik nog nooit slechte ervaringen met hem gehad en ook nog niet eerder gehoord dat zadels niet passen.
Knight Rider! Heb er zelf 3 zadels van (dressuur, spring en vzh) Zijn super fijna zadels met een zachte zit en ze zijn nieuw rond de 600 euro. Leer blijft erg mooi als je het goed onderhoud.
Stübben zadels vallen ook erg mee qua prijs. Ze liggen op bijna ieder paard goed en zijn oerdegelijk. Als je daar een fijn 2e-handsje van kan kopen moet je dat altijd doen. Een Stübben Siegfried II kost nieuw ongeveer 1200 euro.
carien13
Geplaatst: 01-06-10 21:35
ietjelover schreef:
Knight rider had ik ook voor zitten kijken, maar blijft dit mooi als je hier 7 dagen pw mee rijd? of slijt het dan heel snel af?
nee heb 1 zadel al meer dan 4 jaar en is nog echt in super staat!