[WN] Neck Sweat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bluebell

Neck Sweat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 12:08

Ik ben me aan het verdiepen in halteren en nu hoorde ik dat je met een neck sweat de puntjes op de i kunt zetten ;)
Wie kan mij meer vertellen over waar ik die kan kopen en tips over hoe te gebruiken?
Alvast bedankt!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:59

Hoi!
Ik weet dat Karin van Bekkum er van alles vanaf weet, ben een keer bij een clinic van haar geweest. Kijk eens op www.tipquarterhorses.nl

IndianVegas

Re: Neck Sweat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:11

Een oud stalgenoot heeft hem gebruikt. Zij gebruikte hem tijden het longeren of het rijden. Eerlijk gezegt vond ik het maar een onding. Ik weet ook niet off het echt geholpen heeft bij dat paard maar weet alleen dat zei hem gebruikte om de nek af te zweten dat het netter was voor wedstrijden. ;)

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:14

Hey,
Wij gebruiken ze op de Europese Kampioenschappen in Kreuth.
Een Sweat Neck is uit een speciaal soort materiaal gemaakt, welke je gewoon rond de hals van het paard hangt 's nachts (niet overdag want dat is echt wel té warm, nouja dat doe ik toch niet).
Uiteindelijk is het niet zo heel paardvriendelijk vind ik, wie wil er uiteindelijk heel de nacht met zo'n ding rond z'n nek staan waar die erg gaat van zweten...
Maar het helpt wel. Doordat je paard hard gaat zweten hieronder, gaat al het overtollige vocht uit de nek en wordt die hierdoor mooier afgelijnt en wat slanker. Zeker paarden met een korte hals doen hier voordeel aan.
Ik denk wel dat je ze kan kopen in Arthur's Western Store.
Wij hebben ze gekocht in Kreuth, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daarvoor speciaal naar duitsland voor gaat rijden ;)

x

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:49

Nog een vraagje. (ik heb toestemming van de mods)

Mijn paard is wat zwaar aan de voorkant. Natuurlijk probeer ik zijn achterhand goed te trainen, maar zou ik het hem wat makkelijker kunnen maken door te proberen zijn hals wat dunner/lichter te maken dmv een neck sweat? Het is dus niet bedoeld voor het oog, maar functioneel. Of is het effect daar te weinig voor?

En hoe vaak/lang moet je een neck sweat om doen om een redelijk effect te hebben? Is het voldoende om hem om te doen bij longeren en bij het uitstappen + naverzorgen na het rijden?