[WN] Welke vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quartertje

Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 10:16

Dit weekend heb ik een Amigo vliegendeken gekocht, maar deze is gewoon te lang (het is net een jurkje) en zit voor bij de borst helemaal niet mooi.
Nu vraag ik mij af welke vliegendeken jullie gebruiken voor de bredere western paarden?

Mloez

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:50

Ik heb de rambo protector :) past prima. Is ook min of meer een jurkje, maar dat is t model.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:28

Mijn amerikaantje heeft een Wrangler vliegendeken, deze is wat breder bij de borst, anatomisch gevormde ruglijn en aan de achterkant ook mooi rond gesneden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:04

Weather Beeta, valt mooi ruim op de boeg

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:58

De Amigo Bug Rug :+ _O- _O- _O- Het zijn idd jurkjes maar liggen als een huis, en van schuiven hebben de mijne echt geen last. Nog een voordeel van het jurkje is dat de muggen ook lastiger onder de buik kunnen komen :)*

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 07:12

Bedankt voor jullie reacties. Dat het een jurkje is vind ik geen probleem, maar bij die van mij zit het ook nog eens erg strak als hij gaat lopen dus de Amigo valt voor ons af. Ik ga de bovenstaande merken op internet bekijken.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:16

Ik heb ook een rambo protector met een regensheet eronder ligt als een huis!
Het voordeel vind ik van Rambo en Weatabeeta dat ze tussenmaten hebben en splitten hebben bij de schouders hierdoor liggen ze mooi bij het bewegen en voorkom je kale plekken!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:00

Wrangler Heavy Duty Fly Sheet _/-\o_ !!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:47

WB-Afbeelding

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 07:25

WB past die van mij ook niet, zit te strak bij de schouders. Neem ik een grotere maat dan is die weer te lang.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:28

Rambo sweet itch hoody, is ruim genoeg, heeft een hals, en als je een maat groter neemt, blijft hij toch goed liggen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:45

De Amigo heb ik ook geprobeerd, maar zat bij mijn paarden ook te strak op de schouders.

Nu heb ik de Weatherbeeta Freestyle. Die past super, alleen ... piesen de merries in die grote staartflap :roll: . Hij is dus beter geschikt voor hengsten en ruinen.

En toen moest ik voor de dames dus wéér een andere deken zoeken :roll:

De Hoody past ook mooi. Wel heb ik de hoody op een gegeven moment gewoon achter het hoofd laten hangen, want die gleed steeds af en ging soms voor haar ogen hangen.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 07:45

Als iemand nog een Amigo heeft liggen........

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:16

Rambo sweet itch hoody :D
Pas mooi om dr schouders en billen en wat ik vooral erg fijn vind; hij werk koelend!
Ik had eerst de Rambo Protector maar op warme dagen zweette ze daar onder. Als je je hand onder de Sweet Itch houdt dan voelt het koel eronder.

Verder vind ik de hals erg fijn omdat hij lang is en echt tot aan de oren rijkt, ook als ze grazen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:10

Heb jij de hoody niet over haar oren zitten dan Vera?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:14

Mac schreef:
Heb jij de hoody niet over haar oren zitten dan Vera?

Ja ik deed hem elke ochtend braaf over d'r oortjes maar madame neemt een boom en schuurt net zo lang tot de hoody keurig achter haar oren zit. :D
Ik heb het opgegeven :P

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:14

:D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:51

Ze wil geen burka denk ik.... :))

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:18

Vraagjes in de lijn van dit topic:

Ik twijfel tussen de Rambo Sweet Itch Hoody en de Rambo Fly Protector.
De deken wordt gebruikt als vliegendeken (dus niet als exceemdeken).
Kunnen jullie mij 1 van beiden aanraden?

- Naar aanleiding van de opmerking van Vera vraag ik me af of er meer mensen ervaring hebben met dat zweten.
- Zit bij de Hoody het 'kopstuk' vast, of kun je ook alleen de deken gebruiken?
- Welke van de twee dekens is het meest 'sloopproof'?
- Welke maat gebruiken jullie voor je Quarter? (Ik heb niet zulke goeie ervaringen met dekens kopen op basis van 'paard-meten'... :D )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:32

Ik heb zowel een deken met alleen een hals gehad als de Hoodie.
Nadeel van die met alleen hals is dat die vaak naar beneden zakt tot ie ergens klem komt te zitten op de hals. Het deel er boven is dus vrij jachtterrein voor stekend ongedierte.

De Hoodie sluit helemaal netjes af ondanks dat ze wel eens de oren eruit schuren. Wil je hem niet over de oren dan kun je dat deel terugvouwen. Hij blijft dan wel netjes vlak achter de oren zitten.
Als je de hele hals terugvouwt wordt ie op de rug natuurlijk wel wat warmer. Een deken met verwijderbare hals+kopstuk zou idd een mooie uitvinding zijn.

De Hoodie is best sterk, maar of hij bestand is bij spelende ruinen durf ik niet te zeggen.
De Rambo Fly Protector ken ik niet persoonlijk; is dat de nieuwere versie van de Rambo Flybuster... die hele stugge groene vliegendeken ??

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:54

DubbelDun schreef:
De Rambo Fly Protector ken ik niet persoonlijk; is dat de nieuwere versie van de Rambo Flybuster... die hele stugge groene vliegendeken ??

De omschrijving van beide dekens op internet is exact hetzelfde, alleen is de Rambo Flybuster geïmpregneerd en de Protector niet.
Maar dat laatste leek mij persoonlijk niet echt toegevoegde waarde, vandaar dat ik nadenk over de Protector.

Persoonlijk lijkt mij de Protector ideaal: die heeft ook een los halsstuk en is volgens mij steviger dan de Sweet Itch Hoody (klopt dit, ervaringsdeskundigen???)
Maar ik twijfel of deze dus niet te warm is, in vergelijking met de Hoody....

Zelf denk ik aan een maatje 205. Heb ze namelijk liever een beetje ruim zitten in de lengte.
Maar ik wil ook weer niet dat die deken aan de voorzijde afzakt tot z'n schouders.
Welke maat gebruiken jullie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:00

Ik heb een maatje groter als 'normaal' en die hangt idd wat lager, maar ik vind dat zelf wel een prettig idee dat ie niet zo strak gaat zitten.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:42

Heb ff gekeken; een 205 komt overeen met maatje 6,9....

Damn, ik twijfel nog steeds: ik lees steeds wisselende verhalen over wel - niet zweten, wel - niet 'afstervende manen', wel - niet snel droog....
Ik ga maar 'ns ff in de winkel 'voelen', het is vanavond uitverkoop bij Divoza :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:02

Onder die ik nu heb (de Weatherbeeta Detach-A-Neck) zweten ze iig niet. Prettige deken is dit! Afneembare hals; blijft goed zitten. Goede pasvorm; geen schuurplekken. Ik heb wel de staartflappen in moeten korten voor de merries, want die piesten er in :r .

Oh, da's deze trouwens:
Afbeelding

De Protector heb ik geen ervaring mee, maar onder de Hoodie zweette mijn merrie alleen langs de dubbelgestikte delen langs de voorkant van de deken en alleen als het écht tropisch warm was.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:23

De Sweet Itch Hoody zweet niet, maar wordt wel heel erg slecht droog. Als een klein buitje heeft plaatsgevonden, dan moet je je paard, hoe ik het heb ervaren, toch wel onder een andere vliegendeken gaan zetten...
De hals van de hoodie is niet afneembaar, die van de Protector wel. Ik heb nu dus een Protector en ben daar erg tevreden over. Mooi stevige deken die los om het lijf valt, niet groot valt (dus als je een maat groter wilt nemen heb je niet ineens een bizarre tent) en hij is zeker niet warm hoor, want het is van dat fijngemaasde 'plasticachtige' materiaal, dus het neemt geen zweet op, maar dat verdampt er lekker doorheen.